Styresystem på Amilo M3438G

  • Hej eksperter
    Her sidder jeg og døjer med en Fujitsu/Siemens Amilo M3438G som har været formateret på begge harddiske og nu vil jeg indlæse XP igen, men den kan ikke finde harddisken jeg har prøvet med alt og også forsøgt mig ud fra andre indlæg i dette forum men intet hjalp så jeg håber der er en der vil hjælpe. ps jeg har ikke nogen recovery cd/dvd

  • Det er fordi der er SATA-diske i den. Du skal loade en driver under installationen af styresystem.
    http://www.intel.com henter du driveren, som pakkes ud på en diskette. Den diskette du får lavet skal skal du sætte i et USB-floppy drev. Du trykker så F6 når du begynder på installationen af styresystemet.
    Alternativt kan du selv lave en CD med Nlite.
    Personligt ville jeg lige give Fujitsu et kald. De er til at snakke med.
    Jeg har stadig en recovery skive liggende til den M3438G jeg havde - jeg tror bare ikke jeg må låne den ud:(

  • hej Maverick
    undskyld dette sene svar men du ved PC nedbrud sommervarmen osv, men jeg har idag talt med fujitsu siemens vedr mit problem, og svaret var at jeg mangler sata driver, dette har jeg forsøgt at klare via xp iso builder uden held, derefte spurgte jeg om en evt recovery cd var specielt dedikeret til kun en pc svaret til dette var at man godt kan bruge en anden recovery cd blot at denne skulle være dedikeret til netop den PC den var lavet til i dette tilfælde amilom3438G, da man jo skal have sit eget windows aktiveringskode, og denne har jeg. så hvis vi 2 kan finde ud af et eller andet med sådan en recovery cd, ja så er armen oppe. sv gerne her stordreng@gmail.com
    mvh saks