Nyt motherboard

  • Har købt nyt motherboard, men er så blevet i tvivl om hvordan man erstatter det med det gamle? Kan man bare afinstallere drivere til det nuværende, skifte boardet fysisk og så installere de nye drivere, eller hvordan og hvorledes? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Har købt nyt motherboard, men er så blevet i tvivl om hvordan man erstatter det med det gamle? Kan man bare afinstallere drivere til det nuværende, skifte boardet fysisk og så installere de nye drivere, eller hvordan og hvorledes? :crazyeyes:


    Man skal helst formatere når man skifter bundkort..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hvis du har Vista, er det relativt let og lave en partion på måske 100gb, og gemme musik / film der på.
    Og beholde styresystem på resten af drevet, og derved formatere det drev med Vista, og så bare installere igen, kopire filer over, fjerner drevet, og det er samlet igen :9xo


    Ved ikke hvor godt det er forklaret, men sådan har jeg ihverfald gjordt :ph34r:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Få det gemt på nogle DVD skiver eller på en ekstern HD.
    Når du så skal instalere XP igen, laver du en partion. Så slipper du få at stå i det problem igen.
    Lav et C: på 25-30 GB. Og så gemmer du alt på D: for efter tiden.
    Sådan gør jeg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Hvorfor kan jeg ikke få lov at trykke F8 når jeg gerne vil acceptere installation af Windows? :crazyeyes:


    Hvad skriver den da?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Bundkortskift ny formatering med nyt os. Har prøvet engang at lave en rep det kørte til efter næste genstart så gik der kage i det. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Problem solved, kører på det nye system nu :clap:
    Jeg var forbi en ven og fik fat i et nyt tastatur samt 200GB Maxtor. Jeg kunne endelig trykke F8 og fremover have spil, film og musik for sig selv. :D