• Jeg står og er ved at samle en ny maskine, jeg har sådan set alle stumperne udvalgt men mangler bare lige rammen. Jeg står og skal vælge mellem flg (Alle pc-6400 4GB sæt):


    Corsair XMS2 DHX hukommelse CL5 5-5-5-18
    GeIL Value Series CL 5 5-5-5-15 1.8 V
    GeIL Black Dragon CL5 1.9 - 2.4 V
    Corsair XMS2 DHX CL4 4-4-4-12 2.1 V
    OCZ Platinum CL5 2.2v 5-4-4


    (og ja der skulle gerne clockes lidt)


    Umiddelbart vil jeg sige at de sidste Corsair (cl4) er det bedste, men der er folk her der er væsentligt klogere end jeg. :D


    Resten af maskinen ser sådan ud:


    q6600 G0
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    XFX 8800gts Alpha dog
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro


    (Det skal lige siges at jeg har en tråd kørende under OC ang. bundkort, men jeg valgte at starte en ny da det jo egentlig nok passede bedre ind her)


    På forhånd


    Mange tak for hjælpen

  • De der Black Dragon, er det ikke dem med LED's på siderne?
    Har selv DHX'erne (CL5), men clocker ikke så meget, så skal ikke kunne sige hvordan de er.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hvorfor har du lige valgt de ram? Der er mange andre muligheder som ikke koster så meget ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • En kombination af div gennemlæsning på diverser fora + budget + uvidenhed. Hvis der er andre forslag er jeg meget åben, jeg fik fx valgt et bundkort som jeg slet ikke havde overvejet. Men mener du ikke så meget som dem, ikker heller ikke så meget? For prisen på de nævnte ram er da næsten rørende.


    Men kom endelig med nogle bud.

  • De der Crucial Ballistix var da et rigtig godt bud. Nu har jeg siddet og kigget på tests af Crucial Ballistix Tracer DDR2-800 4Gb, og de ser da egentlig ok ud. (Endda Editors's choise her) Jeg tror sørme at jeg endnu engang har fået den hjælp jeg skal have. Mange tak for det.


    Mærkeligt at kun Komplett sælger dem?