Hjælp til køb af ny bærbar

  • Hej allesammen, jeg skal have ny bærebar nu her


    Jeg har kigget lidt på zepto, og set på Znote 6625WD - 8600M GT men synes at prisen er lidt i overkanten er mit budget. Kommer til at koste kr. 11.107,50 og har 2,60 ghz. 4GB ( 2x2048 ) DDR2 PC5300 - 667MHZ.
    Udviklingen indenfor computere går jo ret stærk så tænkte på om det var det rette tidspunkt at købe den på vis nu priserne falder eller stiger, eller er det lige meget(jeg ved ikke så meget om markedet)


    Andet spørgsmål: er en 2,60 ghz T9500 Processor værd at betale ca. 1400 kr. mere for end en 2,5 T9300.


    Og sidste spørgsmål: er det et godt køb eller kender i andre steder hvor det er billigere/bedrer?
    Den skal bruges til spil og se film(ret bredt)
    (undskylder vis der er stavefejl eller grammatiske fejl i teksten :$)


    Mit budget ligger på omkring 10 000 kr. og der skal følge styresystem med (kan selv installere drivere mm.)


    På forhånd Tak for hjælpen
    Jan

  • Når du køber så kraftig en CPU i en bærbar, kommer den stort set ikke til at køre på andet end netadapteren ! Desuden vil jeg sige, at bærbare i reglen har en langsommere harddisk, så det er der flaskehalsen er, - og ikke i CPU. Så jeg ville interessere mig mere henimod en Asus Eee. Hvorfor tror du, at de er så populære ? og med Linux. :drink:

  • hvis du vil købe nu, slår zepto 4000 kr. af prisen på en 6324/6224
    så det ville klart være en af dem jeg valgte

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Når du køber så kraftig en CPU i en bærbar, kommer den stort set ikke til at køre på andet end netadapteren ! Desuden vil jeg sige, at bærbare i reglen har en langsommere harddisk, så det er der flaskehalsen er, - og ikke i CPU. Så jeg ville interessere mig mere henimod en Asus Eee. Hvorfor tror du, at de er så populære ? og med Linux. :drink:


    Hvorfor foreslår du en 'Eee' når han skriver at han skal bruge den til at spille .. :)

  • Hej igen :)


    Danemagic: Jeg har ikke tænkt mig at købe en Eee kender dem godt, men den dækker ikke mine behov.


    Jeg faldt over en side kaldet http://mybook.dk
    men jeg kender ikke siden, så ville spørge om nogle kender til kvaliteten af de bærbar de har?
    Jeg har kigget på 2 bærbar og håber i vil kigge lidt på hvilken der er bedst, og om noget skal laves om.
    Svar venligst før 4 maj- rabatten udløber på zepto den 5 maj og uden de 4000 kr. i rabat har jeg ikke råd til den. Er lidt i tvivl om de modtager ens bestilling vis det er helligdag så svar venligst hurtigt, tak :)


    Den første er fra http://mybook.dk/shop/external/images/forside.html
    MyBook M16 Full Loaded
    - Nvidia GeForce GT 8600-512MB
    - Intel Core 2 Duo T9300 2.50 FSB800Mhz,
    - 2 GB DDR2 RAM 667MHz
    - 15.4 TFT Widescreen - Crystal Clear Skærm
    - 250 GB HDD SATA 5400RPM
    - DVD RW Super Multi
    - Trådløs Netkort 54/300Mbit
    - Windows Vista Home Basic (502000) )
    Pris. 8.767,00
    Der til fragt maks. 140 kr.


    Den anden er fra zepto
    Znote 6625WD - 8600M GT – Pro
    Zepto
    -nVidia Geforce 8600M GT 512MB grafikkort
    -15.4" WSXGA+ Ultra Crisp 1680x1050 (6625WD)
    -2.50GHz Intel® Core™2 Duo T9300 - 6MB - Kun til Vista
    -4GB (2x2048) DDR2 PC5300 - 667MHZ (Kræver 64bit OS)
    -320GB 5400 Omdr. SATA
    -DVD-RW Dual Layer brænder (All)
    -Zepto Zpro 300Mbit trådløst netværk (ABGN)
    -Microsoft® Vista Home Premium - DK - 64 Bit
    Pris kr. 9.652,50
    Dertil fragt 150 kr.


    På forhånd tak :9xo

  • Hej igen.
    tænkte på om et Nvidia GeForce GT 8600-512MB er godt nok til at køre nyere spil?
    Eller jeg skal købe en hel anden model fra et andet sted og hvor skulle det være,
    kender ikke andre end zepto og mybook så hvilken skulle det evt. være.

  • Det kommer an på hvilke spil. COD4 kan det nok godt køre, men ikke så godt, og jeg tror godt du kan udelukke Crysis. Grafikkortet er ret gammelt, et 8800gt ville pynte bedre ;) Men jeg ved jo ikke hvad du spiller, kan du lave en liste?

  • lidt svært at sige hvilke spil jeg spiller for tiden, da jeg er lidt på udkig efter nogle nye spil
    men har tidligere brugt det meste af min tid på WoW.
    Vil fremtidens spil komme til at kræve ligeså meget som crysis? for så er det jo ikke meget ved at bruge 9600 på en computer nu.
    har også hørt nolge sige at jeg skal også tage med i overvejelserne at når jeg vil game på bærbaren, vil en skærm med 1680x1050 opløsning give færre fps. og det ser ikke godt ud at spille på, er det noget jeg skal være nervøs for? eller passer det ikke.
    og hvilken computer ville i købe vis i skulle vælge?
    og er det overhovedt mulligt at få en 8800 gt for omkring 10000?

  • Sagtens. Jeg har kigget på en computer selv. den sagde 16000 ( Stationær) Og det var med dual sli 9800GX2. 8800gt koster 1500 kr. Jeg kan prøve at sætte noget sammen, men er ikke så god til om det passer sammen, så det skal du lige spørge om først?

  • Gav ingen resultat. Fandt en Asus computer til 8799 kr. Du kan så køber en 3 årig forsikring til 995 kr. Det er på SHG.dk. Så jeg laver lige en guide til hvordan du finder den.


    Først skriver du http://www.shg.dk


    Så trykker du "bærbar".


    Så trykker du "bærbar - Asus".


    Scroll lidt ned, og der står den: Asus A7SN-7S009C.


    Ville jeg syntes var et godt bud, men inden du køber den, vil jeg gerne have nogle til at tjekke den efter, så du får den computer du har bedt om.

  • Hej,
    nogle der ville tjekke de 3 computere og sige hvilken de syntes er bedst til spil, og film men mest spil.
    i må meget gerne skrive hvis noget skal laves om eller jeg skal tage en hel 3.
    nr1. A7SN-7S009C, Core 2 Duo T8300,
    2048MB DDR2-667,
    250GB SATA HD, 17,1”
    Widescreen TFT, DVD±RW-Dual (Dual Layer)
    nVidia GeForce 9500M GS / Up to 1024MB TurboCache, GLAN, 54MBIT WLAN, Bluetooth, Webcam, Vista Home Premium Incl. Bag & Mouse
    DKK 8.799,00
    nr 2. er zeptoen som i en af de tidligere indlæg
    og den 3 er den fra mybook som ses i samme inlæg som zeptoen
    jeg er mest nervøs for om et 8600 gt som er i nr 2,3 er godt nok.
    i må også meget gerne svare på nogle af de spørgsmål jeg har skrevet i tidligere indlæg
    og helst inden i morgen middag.

  • Hej igen.
    ville bare lige spørge om en Intel® Turbo Memory 1GB er værd at betale 370 kr. for i ny bærbar
    for jer der måske ikke ved hvad det er:
    1. Hurtigere opstart af maskinen fra kold tilstand, da Windows Vista lagrer data i hukommelsen ved lukning.
    2. Hurtigere læsning fra harddisk'en, da hukommelsen fungerer som mellem lager
    3. Lavere søgetider
    4. Hurtigere program start

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Confirm
    Det kommer an på hvilke spil. COD4 kan det nok godt køre, men ikke så godt, og jeg tror godt du kan udelukke Crysis. Grafikkortet er ret gammelt, et 8800gt ville pynte bedre ;) Men jeg ved jo ikke hvad du spiller, kan du lave en liste?


    Så stopper din support vist!
    Crysis kan sagtens afvikles på 8600GT. Det handler om settings, så stop nu din gættekonkurrence.


    Ja, Turbomemory er pengene værd.

  • ok tak for det så tror jeg at jeg køber en zepto Znote 3415W - Spil.
    da den er lidt billigere end WD'en og opløsningen er heller ikke nær så høj hvilket jeg har hørt skulle være bedre i spil, hvor den anden er bedre til film og billede behandling.


  • Lige en bette note. Den du linker til, indeholder 9500 chippen. Dette er OGSÅ en mid-enge chip. Dog performer den en smule bedre end 8600, men den kan heller ikke afvikle Crysis på full settings. Det kan en super stationær heller ikke.
    Omtalte du linker til er på 17" og en opløsning af dårligeste grad! 1440x900 sucks på 17"!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaaqa
    ok tak for det så tror jeg at jeg køber en zepto Znote 3415W - Spil.
    da den er lidt billigere end WD'en og opløsningen er heller ikke nær så høj hvilket jeg har hørt skulle være bedre i spil, hvor den anden er bedre til film og billede behandling.


    Forsøg at prøve en laptop på 15.4" med 1280x800. Den opløsning er altså ikke super god.