Q6600 G0 @ 2300mhz?

  • jeg sidder med en Q6600 processor som standart ska køre 2400mhz det siger den os i bios men i Windows XP Pro SP2c køre den kun 2300mhz og det samme siger CPU-Z 1.44.2 har ved lagt screenshot.


    Computeren består af.


    Intel C2Q Q6600 @ 2,4ghz
    AsRock 4CoreDual-SATA2
    Geil 2x1gb PC2-6400 @ 667mhz
    His X1300 IceQ PCi-E

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Kendt fejl på det bundkort, kan ikke huske hvad der hjælper, evt prøv at sæt den til 267fsb, eller pcie til 101. Har du nyeste bios på `?


    køre med bios P1.30


    vil lige prøve at flash den med P1.90 og se om det virker...

  • det er det samme med bios P1.90 :rolleyes:


    har Clear CMOS og Load Optimal Settings og alt det.


    vil lige se ska jeg oc kan jeg ik komme op på 280mhz fsb så starter XP ik og jeg kan heller ik gi processor mere el. mindre volt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Det skulle løse det at sætte fsb manuelt istedet for auto.


    Og husk at sæt ram til 1:1 og Advanced Host Conf: Pipeline DRQCTL - Enabled


    Pci-e til 117 hjælper til oc


    bare jeg går op til 270fsb og gør alt det så starter den ik op i Windows XP Pro SP2c, men sætter jeg det til auto vil den godt.

  • lorte bundkort. hmm, lyder mærkeligt.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • har du slået EIST fra, ellers skruer den jo ned for din multiplier når den ikke bliver udnyttet fuldt ud....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du slået EIST fra, ellers skruer den jo ned for din multiplier når den ikke bliver udnyttet fuldt ud....


    må lige se om jeg kan finde den setting i bios imorgen når jeg komme til den computer igen, er standart multipler på en Q6600 ik 9?


    det står på screenshot.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du slået EIST fra, ellers skruer den jo ned for din multiplier når den ikke bliver udnyttet fuldt ud....


    den skruer ned for FSB ikke multi

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    den skruer ned for FSB ikke multi


    jaja også det jeg egentligt mente, vær nu ikke krakiler :D


    det er sikkert eist der har skruet ned for speed der jo skulle være 266 når den kører standard.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hehe troede du vidste EIST sænker kun mulit - gør du sikkert også:P


    Det må være bug eller noget. Prøv at maile asrock om problemet for det er helt sikkert ikke iorden man ikke engang kan kører stock speed

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hehe troede du vidste EIST sænker kun mulit - gør du sikkert også:P


    Det må være bug eller noget. Prøv at maile asrock om problemet for det er helt sikkert ikke iorden man ikke engang kan kører stock speed


    vil lige se om jeg kan finde "EIST" i bios når jeg kommer på computeren igen, da det ik min computer og den ik står hjemme hos mig.


    fordi har en fornemmelse om at "EIST" står til Auto og gør den det så er svaret der jo, ska ik undre mig at det er standart i AsRock's bios'er :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hehe troede du vidste EIST sænker kun mulit - gør du sikkert også:P


    Det må være bug eller noget. Prøv at maile asrock om problemet for det er helt sikkert ikke iorden man ikke engang kan kører stock speed


    :)) Maile asrock support? Kan hører du ikke har prøvet det fifty? :)) Der går som regel uger før de svarer og det er med et eller andet std svar man som regel kan bruge nada. Har haft det board med en E6600 det er et skod board kunne ikke instalere vista på selvom man skulle kunne det. Jeg mener jeg solgte det på qxl eller sådan noget. Kom videre det er i boardet problemet ligger er jeg sikker på. Find et andet. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Er det bare mig eller er Asrock boards fulde af fejl? Jeg har købt et helt nyt jeg skulle sætte i for en kammerat og den startede fint op men ligegyldigt hvad jeg gjorde blev den ved med at sige at cden var beskadiget når jeg installerede xp.. :rolleyes: og ja prøvede alt og da boardet blev skiftet ud virkede det


    En af mine kammerater har haft et.. Det virkede men den var bare aldrig stabil..


    Har faktisk aldrig haft et der bare virkede 100% fra asrock?


    ASUS er noget der virker.. :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet 2 gange, sidst af FonZi ().

  • Mit asrock 775 dual vsta kører super, de har alle nogle små bugs, men det kan som regel fixes hvis man bruger lidt tid på google og i bios.


    Det problem pumaen har er ret kendt, og der er massere af info omkring det på google, bare søg på 775 dual vsta istedet da der kommer flere hits og det er stort set samme kort



    -Og Assus er ikke hvad de har været...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hehe troede du vidste EIST sænker kun mulit - gør du sikkert også:P


    Det må være bug eller noget. Prøv at maile asrock om problemet for det er helt sikkert ikke iorden man ikke engang kan kører stock speed


    slår det altid fra, så kunne sq ærlig talt ikke huske omd et er fsb eller multi den sænker, men multi ville være det logiske.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    slår det altid fra, så kunne sq ærlig talt ikke huske omd et er fsb eller multi den sænker, men multi ville være det logiske.


    det hjalp så ik den køre sku stadig 2300mhz :rolleyes:


    uanset om jeg sætter EIST til Enable el. Disable.