pc upgrade hvordan bedst?

  • jeg er ny her - og lidt træt af problemer med min pc, som ofte driller. Jeg ved bare ikke om det er ram, grafikkort, cpu eller noget helt femte, det er galt med.
    Så jeg ville gerne finde frem til et "analyseprogram" el.lign, som kunne køre en test og fortælle præcis, hvor problemet er, og dermed hvad jeg burde udskifte for at få bedre performance og færre fejl.
    Hvem kan foreslå hvordan jeg kommer videre? Et software, eller måske et netsted, som kan køre en test?

  • Eksempler:
    1) Hver gang (næsten) at jeg lukker Outlook, kommer der en meddelelse om at der er opdagen en fejl, og ønsker jeg at sende besked til Microsoft? ønsker jeg at genstarte Outlook osv...
    2) Har forsøgt at installere "earthsim" men den advarer mig om at jeg kun har 256 mb ram, som er for lidt. Jeg har 3 gb siddende !
    3) Bruger noget der hedder "Webshots" til at hente flotte billeder ned, som jeg så bruger som wallpaper. Den kan selv skifte tapetet med faste intervaller. Men mindst et par gange om dagen går den i stå, dvs. står på det samme billede. Jeg ser så, at checkmærket i "brug webshots som wallpaper" er forsvundet, og jeg må vælge dette igen - og igen og igen, hvis du forstår...


    Sådanne store og mindre irritationsmomenter døjer jeg med. Og så er det jeg mener, at grunden må findes i et eller andet svagt led på computeren og det ville jeg gerne finde frem til!

  • Lyder som software problemer.


    Scan for spyware osv - defragmentér, evt fjern de skumle programmer du måtte have og i sidste ende kan du jo formatere.



    Ved ikke helt med ram problemet.

  • Ja det lyder mest som noget "snavs"... De fleste får vel tilbud om fejlrapportering en gang i mellem, uanset hardware.


    Prøv spywarefri.dk, de har en god guide hvor der skal køres forskellige gratisprogrammer, og der bliver man hjulpet fra a-z, hvis de alm. scanninger ikke løser problemet.
    Et alternativ er jo også en frisk install af Windows, det giver i hvert fald det bedste resultat.


    Og i øvrigt: Der findes masser af sites, som hævder at kunne forbedre performance ved at fjerne overflødige filer og "entries" i reg.databaser osv, men de fleste af dem fører mere skidt end godt med sig, så hold dig helst fra den slags. Ellers beder du selv om det.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

    Rettet en gang, sidst af mtum ().

  • Hvis du alligevel har tænkt dig at smide nogen penge i en opgradering, så skal folk i hvert fald vide, hvad du har af hardware i forvejen.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5