Ny gaming pc til ca. 6000 kr.

  • Hej tweak. jeg skal have en ny gamer pc da den jeg har er blevet for langsom. det skal helst være hos shg hvor man kan få den til at samle dem for sig. det skal være en Intel processer og et nvidia grafikkort, det skal være et rimelig stort kabinet så jeg let kan skifte ud, og den skal kunne køre assasins creed med rimelig god grafik uden lag :clap:


    Ps. den skal helst være køre klar når jeg får den Dvs. at der skal være styresystem med :D
    EDIT1: jeg glemte at skrive at det skal bare være selve computeren. Jeg har selv skærm, mus tastatur ovs. :D


    På forhånd mange tak :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper
    Hej tweak. jeg skal have en ny gamer pc da den jeg har er blevet for langsom. det skal helst være hos shg hvor man kan få den til at samle dem for sig. det skal være en Intel processer og et nvidia grafikkort, det skal være et rimelig stort kabinet så jeg let kan skifte ud, og den skal kunne køre assasins creed med rimelig god grafik uden lag :clap:


    Ps. den skal være køre klar når jeg får den
    På forhånd mange tak :D


    Også med skærm?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Blir svært hvis du også skal ha en god skærm. ;(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Blir svært hvis du også skal ha en god skærm. ;(


    Jeps..


    Tænker lidt noget P35-chipset ala. dette:


    E8400 - 1200kr.
    AC Freezer - 150kr.
    Asus P5K - 700kr.
    2x2GB Corsair XMS2 PC6400 - 700kr.
    8800GT - 1300kr.
    Samsung 500GB F1 - 650kr.
    Antec et eller andet med PSU - 1000kr.
    NEC SATA DVDRW - 250kr.


    5950kr.


    Det er så UDEN skærm :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • det er et rigtig godt bud men der er noget jeg ikke kan finde inde på shg men det kan du sikkert godt så jeg ville blive ekstrem glad hvis du kunne tage et screen shot inde på shg af systemet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    det er et rigtig godt bud men der er noget jeg ikke kan finde inde på shg men det kan du sikkert godt så jeg ville blive ekstrem glad hvis du kunne tage et screen shot inde på shg af systemet


    SHG har problemer med deres online saml-selv, fordi grafikkortet er der blandt andet ikke.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    er den computer Yilar linker til er den god nok?


    Linker lige til en "chart" hvor du kan sammenligne CPU'er i stedet for at skrive en stil :)
    http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html
    Det er faktisk næsten helt samme komponenter vi har valgt, så det er fint. Så er spørgsmålet bare om du skal have en quad eller dual core CPU.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

  • Problemet med E8400 til 1200kr er at den ikke er på lager noget sted. Du kan få en E8400 bulk (uden køler) til 1600kr hos shg. Så skal du så ligge 200kr oveni til køler.


    Prøvede iøvrigt at tjekke edbpriser på samme computer og kom op med følgende hos bj-trading.dk


    [Blocked Image: http://img91.imageshack.us/img91/7870/asaasjn6.th.jpg]


    Hvis du erstatter Q6600 med E8200 ryger prisen helt ned på 4573kr, men E8200 er vist også ramt lidt at E8400 efterspørgelsen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Problemet med E8400 til 1200kr er at den ikke er på lager noget sted. Du kan få en E8400 bulk (uden køler) til 1600kr hos shg. Så skal du så ligge 200kr oveni til køler.


    Prøvede iøvrigt at tjekke edbpriser på samme computer og kom op med følgende hos bj-trading.dk


    [Blocked Image: http://img91.imageshack.us/img91/7870/asaasjn6.th.jpg]


    Meget utydeligt billede - Kan ane et AssRock, det ville jeg holde mig fra, hvis jeg var, udelukkende på grund af dårlige erfaringer.


    E8400 er svær at få fat i, men det ER en af de bedste CPU ift. prisen lige for tiden, det er derfor efterspørgslen er så stor.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Linker lige til en "chart" hvor du kan sammenligne CPU'er i stedet for at skrive en stil :)
    http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html
    Det er faktisk næsten helt samme komponenter vi har valgt, så det er fint. Så er spørgsmålet bare om du skal have en quad eller dual core CPU.


    Jeg tror jeg helst vil have den dual core for den er bedst til spil men er den ikke på lager nogen steder som Yilar skriver :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Meget utydeligt billede - Kan ane et AssRock, det ville jeg holde mig fra, hvis jeg var, udelukkende på grund af dårlige erfaringer.


    E8400 er svær at få fat i, men det ER en af de bedste CPU ift. prisen lige for tiden, det er derfor efterspørgslen er så stor.


    så jeg skal ikke købe fra bj. Trading eller er mener du at det er asrock bundkortet der er dåligt :crazyeyes:
    det skal nemlig også være god service hvis den går i stykker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    så jeg skal ikke købe fra bj. Trading
    det skal nemlig også være god service hvis den går i stykker


    Nop.. SHG er mit eneste bud faktisk!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    så jeg skal ikke købe fra bj. Trading
    det skal nemlig også være god service hvis den går i stykker


    Nu skal du endelig ikke misforstå. Jeg havde udelukkende valgt asrock bundkortet fordi det var billigt. Jeg har selv et asrock bundkort og er meget tilfreds, du kan sagtens få "mærke" budget bundkort til ca. 50kr mere.


    Jeg har haft RMA hos BJ trading og det gik ganske smertefrit. Du må selvfølgelig selvom du vil bruge de ekstra penge ved at købe hos SHG.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar


    Nu skal du endelig ikke misforstå. Jeg havde udelukkende valgt asrock bundkortet fordi det var billigt. Jeg har selv et asrock bundkort og er meget tilfreds, du kan sagtens få "mærke" budget bundkort til ca. 50kr mere.


    Jeg har haft RMA hos BJ trading og det gik ganske smertefrit. Du må selvfølgelig selvom du vil bruge de ekstra penge ved at købe hos SHG.


    Ja men bj. trading kan jo ikke samle den for mig