2 forskellige lyd-output

  • Jeg står i en situation, hvor jeg godt kunne bruge 2 forskellige lyd-outputs fra min computere. Det skal fungere således, at jeg eksempelvis kan få lyden fra PowerDVD til udelukkende at gå til mine højttalere, mens den generelle lyd fra Windows og diverse applikationer, skal gå ud til mit headset.


    Jeg går ud fra, at man skal ud i at have 2 lydkort for at sådan et setup kan fungere? Lige pt. har jeg et onboard-lydkort på mit Asrock bundkort som jeg bruger, kan jeg godt bare købe et PCI-lydkort og sætte i og få dem til at køre hver for sig, eller hvordan får jeg lettest det her stillet op?


    Jeg har fået fortalt at fx X-Fi kortene kan sættes op til at have 2 forskellige lyd-outputs, men de er jo lidt pebrede i priserne, hvis man skal have et ordentligt et af slagsen. Er der eventuelt billigere lydkort som kan samme trick?

  • det er faktisk ikke muligt det du vil have....for 2 lydkort kan windows sjældent finde ud af at have installeret på samme tid, da det ofte giver forskellige komplikationer....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det er faktisk ikke muligt det du vil have....for 2 lydkort kan windows sjældent finde ud af at have installeret på samme tid, da det ofte giver forskellige komplikationer....


    nu havde jeg det ikke aktivt i særligt lang tid, men har da før kørt med 2 lydkort (onboard og X-fi music) og der var der ikke nogle problemer



    alle lydkort burde kunne klare det, men det er meget forskelligt hvor godt de spiller. og du skal huske at slå onboard lydkort fra auto til on, når du sætter et PCI kort i, eller vil bundkortet bare deaktivere onboard lyd