Okay så samler jeg selv min pc - lige et par hurtige spørgsmål

  • Jeg kan ik rigtigt finde noget sted, de sælger den computer jeg vil ha samlet. Så tænkte jeg ville gøre det selv.. Den kommer til at se sådan her ud:



    motherboard
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209163 ASUS P5W DH deluxe home Series - 877kr


    skærmkort
    ASUS EN7300GT SILENT/HTD (Detailsalg) (256 MB)
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223064
    317kr


    2 harddisk
    Seagate Barracuda 7200.10, SATA 3Gb/s, 7.200RPM, 16MB cache, 500GB
    http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161578
    1600kr


    Antec Sonata
    Designer 500 819kr


    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 ghz - 1.440kr


    KVR800D2E5K2 2x2gb ram2 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR II SDRAMCL5 / 800 MHz / ? Bit? ns - 800kr
    Lite-On LiteOn LH-20A1S DVD±RW (DL), SATA, sort - 299


    ialt 6152,-


    evt: WD Raptor WD360ADFD 36 GB 678kr


    Passer det hele sammen (indmad og kabinet)?? Skal jeg selv købe strømforsyning / kølere(eller kommer de mad kabinet/cpu)?


    VHTH

  • Det hele kan vist godt køre sammen, men jeg forstår ikke dit valg af hardware - meget af det er gamlet.


    Hvad skal maskinen bruges til?
    Hvor mange penge har du at gøre godt med?
    Hvad har du selv? (tastatur, skærm osv)


    Mvh Stubkier

  • det var godtnok en underlig pc.....om der er psu med i kabinettet er forskelligt..det kan du se under detaljer der hvor du køber den.....skal der games på den pc så skal du have et bedre grafikkort....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • tak for svar


    Jo ved godt den er lidt forældet (eller noget af den). Den skal overhoved ik bruges til at spille med (men til cs3 (photoshop osv)) og jeg tænkte jeg vel ligesågodt kunne kaste sådan et semi gammelt grafikkort i.. Regner med at købe en 24 tommer skærm til (Samsung SyncMaster 245B) og så den semi gamle 17 tommer jeg har i forvejen (den ene på vga, og den anden på det der digitale jeg ik lige kan huske hvad hedder)..


    Tastatur osv. har jeg.


    Har kigget på noget side og det ser ud som om der er strømforsyning i kabinet - men hvad med køler til cpuet??


    Og det med den er forældet. Hvad sku man ku få (udover grafikkort) som gjorde den hurtigere? Regnede egentligt med den blev sådan ret go.


    edit: det med pengene - har jeg ik voldsomt mange, men kan godt ofre lidt mere.

  • hvis du smider et 8800gt i den så har du også en vild gamer pc...så derfor har du pengene, så ville det da forbedre dens fleksibilitet en hel del (selv et x1950pro ville give en del)....men det er dit valg jo.


    cpu køler..tjae...jeg synes standard (hvis du tager en box version) køleren larmer lidt meget, men skal man ikke oc er den sådan set ok...en artic cooler freezer pro eller hvad den hedder til lga 775 er en billig men god forbedring.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af john123lennon
    jo men hvis jeg overhoved ik bruger den til at spille på er det så ik fuldkommen ligemeget(med grafikkort)?


    Okay der er en køler med. Tror ik jeg overclocker - er ik særligt geek til sådan noget...


    tjoe men hvis du vidste du havde muligheden for at spille på den, kunne det jo være at du rent faktisk begyndte med det....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    tjoe men hvis du vidste du havde muligheden for at spille på den, kunne det jo være at du rent faktisk begyndte med det....


    ja - os derfor jeg hellere må lade være med at købe det. Det er spild af tid og vil helt sikkert begynde at spille en masse, og slet ik få lavet noget konstruktivt :)..


    Men tænker... passer motherboardet overhoved i kabinettet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af john123lennon


    ja - os derfor jeg hellere må lade være med at købe det. Det er spild af tid og vil helt sikkert begynde at spille en masse, og slet ik få lavet noget konstruktivt :)..


    Men tænker... passer motherboardet overhoved i kabinettet?


    Ja board passer i kabi og cpu i board, Men jeg må give gutterne ret jeg synes du skal ofre en andelse mere og smide et 8800GT i så kan du spille og det er også mere atraktivt hvis du en dag vil sælge det igen. Det der 7300 trækker vel ikke mere end en 100mand i brugtpris. Hvis da der overhovedet er en der gider give penge for det på denne side. Jeg tvivler. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Ja board passer i kabi og cpu i board, Men jeg må give gutterne ret jeg synes du skal ofre en andelse mere og smide et 8800GT i så kan du spille og det er også mere atraktivt hvis du en dag vil sælge det igen. Det der 7300 trækker vel ikke mere end en 100mand i brugtpris. Hvis da der overhovedet er en der gider give penge for det på denne side. Jeg tvivler.


    Jo det er os bar det at jeg tænkte på både at ligge xp og osx-leopard ind, og der er der ik så meget hardware der virker til, men 7300 gør - og når jeg alligevel ik ska spille kan jeg jo ligeså godt bar købe det og være på den sikre side.


    Men rigtigt mange tak for hjælpen alle sammen. Da det hele passer sammen tror jeg jeg vil bestille den.