Subwoofer tæt ved pc

  • Jeg har to Cerwin Vega VE15-f stående, blæsende med bas lige ind i min computer, den tager det meget pænt :) De er målt til 400W R.M.S, men har kigget lidt rundt, og de spiller åbenbart op til ca. 1250W per styk.


    Så det burde du sagtens kunne gøre uden den tager videre større skade ;)

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • nej....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af muldvang
    ARGH!


    Subwooferen er IKKE afskærmet!


    - er det så et problem?


    Du bare lade være med at montere dine hdd'er i subwooferen. men antallet af watter siger intet om magnetens størrelse og det er den der er ballademageren. selvfælgelig kan vibrationerne også lave ravage. men det har ringe praktisk betydning.
    i gamle dage havde det begydning da magnetfeltet rrækker et crt skærmbillede skævt+sjovt i farverne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Magnetfeltet laver da stadig kaos i et billedrør? Eller har jeg misforstået dig...


    Ja udover jeg ikke kan stave så skrev jeg at det skaber problemer for CRT. men der er vel ikkenogen der stadig bruger CRT ??
    2 år siden jeg skiftede fra CRT og jeg plejer at være den sidste til sådanne noget.

  • Jeg skiftede fra CRT for en uge siden, og der er da også en del af mine venner, der stadig bruger dem ;)


    I sidste uge havde jeg det problem at min CRT skærm stod lige op ad computeren på et rullende PC-bord, og der betød harddiskens magnetfelt at billedet stod og flimrede i den ene side :P

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Du bare lade være med at montere dine hdd'er i subwooferen. men antallet af watter siger intet om magnetens størrelse og det er den der er ballademageren. selvfælgelig kan vibrationerne også lave ravage. men det har ringe praktisk betydning.
    i gamle dage havde det begydning da magnetfeltet rrækker et crt skærmbillede skævt+sjovt i farverne.


    har lige set en test med det der, selv ikke en 10" bas ovenpå selve hdd har nogen indvirkning på dem..så det er altså en myte.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    har lige set en test med det der, selv ikke en 10" bas ovenpå selve hdd har nogen indvirkning på dem..så det er altså en myte.


    og ?
    størrelsen på bassen har ikke rigtigt noget med magnetens størrelse at sige.
    et statisk magnetfelt er ikke nær så farligt for en hdd som et pulserende magnetfelt. Nøjagtigt som et dankort. prøv du og smid en hdd på en af de der tyverialarms afmonteringsplader i et supermarked. så sker der ting og sager. et alternativ er en induktions kogeplade. den skal nok også lave ged i den.

  • Jeg havde en mindre computer-højttaler stående oven på en gammel PC, hvor harddiskene sad i toppen, og der gik 2 uger, og så virkede disken ikke længere. Ligeså langsomt blev der flere og flere beskadige sektore, som ikke var til at lave.
    Om det var et tilfælde, skal jeg ikke kunne sige, men jeg sætter i hvert fald ikke min com lige op og ned af min højttaler, men giver det lige lidt mellemrum på en 30-40cm

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    og ?
    størrelsen på bassen har ikke rigtigt noget med magnetens størrelse at sige.
    et statisk magnetfelt er ikke nær så farligt for en hdd som et pulserende magnetfelt. Nøjagtigt som et dankort. prøv du og smid en hdd på en af de der tyverialarms afmonteringsplader i et supermarked. så sker der ting og sager. et alternativ er en induktions kogeplade. den skal nok også lave ged i den.


    jeg siger ikke at magnetfelter ikke kan skade en hdd, men der skal meget kraftige påvirkninger til og en så lille højttaler/subwoofer er altså ingen fare.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.