• Hej TWEAK


    Jeg er nu ved at have fået skrabet lidt penge sammen til en ny CPU - den gamle E6600 er lidt begyndt at være en flaskehals.


    Flaskehals skal forståes på den måde at den ikke helt kan presse hverken kølere, GFX'er eller bundkort til deres grænser og derfor står den til en udskiftning.


    Men hvad skal jeg vælge?


    Har selv kigget meget på en Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz / 1333 MHz


    Men er der noget bedre på markedet. Det skal være til socket 775 og smertegrænsen mht pris ligger på 3000kr men vil jo gerne have noget der koster mindre.


    Der er en del snak om at den "gamle" Q6600 er bedre end de nye grundet dens højere multi -> den kan clockes mere.


    Så hvad skal jeg vælge ?:)


    Mvh Stubkier

  • Tja det lyder jo til du allerede er klar over up og down sides ved de 2 cpuer, og at valget er lidt ligemeget.. Imo bør du vælge en Q6600 hvis du har kølingen til det, men en Q9450 hvis du har alm luftkøling og et bundkort der kan tage en god fsb fx 480+


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • kommer anpå hva du ska bruge den til?


    alså 12mb cache er nice at ha, men jeg vil sige, de 12mb L2 skulle gerne gi mega møj når du laver tunge ting, vil du oc rigtig meget så du nok ha en E8x00 C2D da de som regl runder 4ghz uden probs :)

  • CPU'en skal bruges til alt fra A-Z


    -Office og normalt kontorbrug
    -Matlab, maple, Ess, Pro-E og andre programmer i den dur
    -Spil
    -Bechmark og test (tester jo for tweak.dk)


    Så det skal være den der kan presse en given komponent mest muligt.


    Mvh Stubkier

  • Nå nu har jeg vist besluttet mig :)


    Det skal være en Q9450 - nu skal jeg bare finde et sted de har den på lager :) frem med lys og lygte.


    Hvis nogen har et link må de godt sige til.


    Mvh Stubkier

  • Har nu søgt med lys og lygte efter et sted hvor Q9450 er på lager, men det lader ikke til man kan finde et sted.


    Der er nogen der siger de vil have den på lager i næste uge, men frygter bare at leveringstiden bilver udskudt. Så jeg er begyndt at kigge mig om på markedet, og det er så der jeg skal bruge lidt hjælp.


    Er der nogen af dem her som ikke kan bruge til socket 775 og X48.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…573&Sorted33670=&x=33&y=7


    tænker specielt på nogen af Xeon modellerne.


    Mvh Stubkier


  • Er Xeon cpu'er ikke beregnet til servere ?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • hmm jo, men nogen af dem passer også til socket 775, og kan sagtens bruges som en normal CPU.


    lidt ligesom Operteron også blev brugt da AMD var på toppen


    Mvh Stubkier


  • Ja, alle dem som er Socket 771 ;)
    Men ellers burde der ikke være problemer med Socket 775'erne, måske kan det være at nogle af Motherboard producenterne ikke har taget Xeon modeller med i deres CPU string, så de vil ikke bliver kaldt Xeon under Bootup.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Ja, alle dem som er Socket 771 ;)
    Men ellers burde der ikke være problemer med Socket 775'erne, måske kan det være at nogle af Motherboard producenterne ikke har taget Xeon modeller med i deres CPU string, så de vil ikke bliver kaldt Xeon under Bootup.


    hehe tak for svaret, det havde jeg også lidt regnet med :) Men ifølge edbpriser.dk er der ingen socket 775 Quadcore 1333Mhz Xeon CPU'er kan det passe?


    For så er det ligemeget, overvejer stærkt bare at købe en dualcore.


    Mvh Stubkier