Hjælp med valg af computer!

  • Hejsa
    Jeg står og skal investere i en ny computer.
    Computeren er til ren gaming. Det eneste jeg spiller er world of warcraft. Mit ønske er at kunne kører spillet i max opløsning, effekter osv. samtidig med at jeg har en del addons installeret. Men det burde heller ikke være noget problem, da det efterhånden er et stykke tid siden wow kom ud.
    Jeg har et budget på ca. 4-6000..


    Jeg har kigget på følgende.


    http://topdata.dk/product.asp?product=4971&sub=299&page=1


    http://www.prcdata.dk/produkt/…-500gb-gf8800gt/81889472/


    Mit spørgsmål er så. om den billige(den fra topdate til 4499 ,-) er noget værd. hvor godt grafikkortet er, og generelt om der er noget "skod" ved den. Derudover vil jeg hører om det kan betale sig at smide de 2000 kr. ekstra og får den fra prcdata.


    Andre bud på en pc er meget velkommen. :)


    Et bud på en saml selv er også meget velkommen. Selvom jeg ikke er så "skilled" til at samle computer.


    Håber i kan hjælpe.

  • Begge comp's burde kunne køre wow helt fint. Hvis du KUN skal spille wow er der vel i princippet ikke nogen grund til at betale de extra 2k kr - selvom du får en bedre comp.


    Jeg har lidt svært ved at forstå om der er 2GB RAM i den fra PRC eller blot er 1GB. Hvis det sidste er tilfældet ville mene at den godt kunne trænge til lidt ekstra ram...

  • Okay mange tak..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-glorin
    Jeg har lidt svært ved at forstå om der er 2GB RAM i den fra PRC eller blot er 1GB. Hvis det sidste er tilfældet ville mene at den godt kunne trænge til lidt ekstra ram...


    Den er med 2gb ram :) det er 2x 1gb


    Men er grafikkortet noget værd i den fra topdata?

  • Igen - hvis det "bare" er til at spille wow - som du jo også selv siger ikke er det mest krævende spil, burde det ikke være noget problem. Men hvis du skal spille noget der kræver lidt mere er gpu'en måske lige svag nok... Du må gøre op med dig selv om wow er det eneste du kommer til at spille i den computers levetid...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DK-glorin
    Igen - hvis det "bare" er til at spille wow - som du jo også selv siger ikke er det mest krævende spil, burde det ikke være noget problem. Men hvis du skal spille noget der kræver lidt mere er gpu'en måske lige svag nok... Du må gøre op med dig selv om wow er det eneste du kommer til at spille i den computers levetid...


    Det bliver kun wow :) nu kommer WoTLK også ud om ikke så længe, så forsætter nok nogle år endnu..