Trådløst internet til bærbar, hvad skal jeg bruge?

  • Hej Tweakere!


    Jeg har lige købt en ny bærbar, og vil nu gerne have den på internettet hjemme i hustanden. Vi har i forvejen 2 stationærer koblet på internettet via en alm. router til en hub. Altså med kabler.


    Nu vil jeg gerne have den bærbare trådløst på internettet, og hvad skal jeg så bruge.


    Skal jeg bare købe en trådløs router, og kan denne så sættes sammen med hubben? Så alle tre computere kan gå på nettet samtidig? De to stationærer skal ikke sidde i trådløst netværk, så jeg vil gerne beholde den alm. router og hubben til dem.


    Hvad gør jeg? Det må gerne være lidt billigt. :)


    På forhånd tak.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Du skal bare købe en trådløs router med 4 lan porte... (som regel har de alle mindst 3-4 lan porte)
    Du kan godt smide hubben ud :D


    Den almindelige router/modem skal du bruge. Den som fulgte med din udbyder.

  • Du køber en trådløs router og slutter denne til via en af dens lan-porte, og så sørger du for at DHCP-server-delen i den trådløse router er slået fra, nu vil den "bare" fungere som accespoint.


    /ask

  • Jeg glemte at sige at der er indbygget trådløs netværk i computeren så det skal jeg ikke bruge.


    Men ellers har jeg ikke meget forstand på det, men ville sådan en være fin: http://www.getmore.dk/template…ct.asp?productGuid=WRT54G ?

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Linksys'en er en rigtig god router, jeg ville dog finde WRT54GL, idet man på denne har mulighed for at smide en alternativ firmware ind på som giver mange flere muligheder.


    Ud over det, ville jeg finde en anden forhandler end getmore - de har ikke det bedste rygte (for at sige det mildt).


    /ask