Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. april 2008, 09:19

Hej Tweakere!

Jeg har lige købt en ny bærbar, og vil nu gerne have den på internettet hjemme i hustanden. Vi har i forvejen 2 stationærer koblet på internettet via en alm. router til en hub. Altså med kabler.

Nu vil jeg gerne have den bærbare trådløst på internettet, og hvad skal jeg så bruge.

Skal jeg bare købe en trådløs router, og kan denne så sættes sammen med hubben? Så alle tre computere kan gå på nettet samtidig? De to stationærer skal ikke sidde i trådløst netværk, så jeg vil gerne beholde den alm. router og hubben til dem.

Hvad gør jeg? Det må gerne være lidt billigt. :)

På forhånd tak.

Mobo: Asus M5A97 R2.0
PSU: Corsair VX550
CPU: AMD FX-6300 m. OCZ Vendetta2 køler
RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1

Skærm: LG 1952TQ-SF 4ms. 19"

2

onsdag, 9. april 2008, 09:34

Du skal bare købe en trådløs router med 4 lan porte... (som regel har de alle mindst 3-4 lan porte)
Du kan godt smide hubben ud :D

Den almindelige router/modem skal du bruge. Den som fulgte med din udbyder.

3

onsdag, 9. april 2008, 09:36

Du køber en trådløs router og slutter denne til via en af dens lan-porte, og så sørger du for at DHCP-server-delen i den trådløse router er slået fra, nu vil den "bare" fungere som accespoint.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

onsdag, 9. april 2008, 10:31

Jeg glemte at sige at der er indbygget trådløs netværk i computeren så det skal jeg ikke bruge.

Men ellers har jeg ikke meget forstand på det, men ville sådan en være fin: http://www.getmore.dk/templates/imw-prod…ductGuid=WRT54G ?

Mobo: Asus M5A97 R2.0
PSU: Corsair VX550
CPU: AMD FX-6300 m. OCZ Vendetta2 køler
RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1

Skærm: LG 1952TQ-SF 4ms. 19"

5

onsdag, 9. april 2008, 10:50

Linksys'en er en rigtig god router, jeg ville dog finde WRT54GL, idet man på denne har mulighed for at smide en alternativ firmware ind på som giver mange flere muligheder.

Ud over det, ville jeg finde en anden forhandler end getmore - de har ikke det bedste rygte (for at sige det mildt).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Seneste tests og artikler

8

MSi Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Earth Defense Force kommer til Playstation 4

En Playstation 4 version af de
Læs Mere

0

ASUS er klar med Strix GTX 970 og Strix GTX 980 grafikkortene

ASUS har lanceret deres to Str
Læs Mere

0

Ny GeForce 344.11 WHQL driver

Sammen med lanceringen af de n
Læs Mere

0

NVIDIA stopper med tre GeForce 7xxx grafikkort

I forbindelse med lanceringen
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.