1

tirsdag, 8. april 2008, 10:54

Jeg har et mediecenter med en Hauppauge HVR-1110 tv tuner hvor tv signalet er meget dårligt, billedet er fyldt med sne og firkantede felter. Man kan godt se tv men som sagt er der meget forstyrrelse i billedet. Kører jeg uden om mediecenteret, er der slet ingen problemer, billedet er knivskarpt.

Jeg skriver lige hvad mit udstyr består af i den rækkefølge der går ud fra antennestikket:

Kabel tv.
Samsung HD Boks
Antenneboks som fordeler antennesignalet ud til 3 tv`er i alt samt til mediecenteret.
Samsung 37" Full HD ready med DVB-T

Kan det være antennestikket som går fra antenneboksen og ind i tv tuneren i mediecenteret som er for ringe? Den ser ikke mør ud og har ikke nogle knæk.
Jeg håber nogle kan hjælpe...

2

tirsdag, 8. april 2008, 12:18

Har du "jord" i dine stikkontakter?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

tirsdag, 8. april 2008, 12:29

Du kan jo teste det ved at tage et af de kabler (der går til et TV med godt signal) og sætte det til din HTPC.

4

tirsdag, 8. april 2008, 15:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af PimpF
Jeg har et mediecenter med en Hauppauge HVR-1110 tv tuner hvor tv signalet er meget dårligt, billedet er fyldt med sne og firkantede felter. Man kan godt se tv men som sagt er der meget forstyrrelse i billedet. Kører jeg uden om mediecenteret, er der slet ingen problemer, billedet er knivskarpt.

Jeg skriver lige hvad mit udstyr består af i den rækkefølge der går ud fra antennestikket:

Kabel tv.
Samsung HD Boks
Antenneboks som fordeler antennesignalet ud til 3 tv`er i alt samt til mediecenteret.
Samsung 37" Full HD ready med DVB-T

Kan det være antennestikket som går fra antenneboksen og ind i tv tuneren i mediecenteret som er for ringe? Den ser ikke mør ud og har ikke nogle knæk.
Jeg håber nogle kan hjælpe...

jeg har en hvr-1300 (skulle være samme analoge indmad)
tuneren har en fin følsomhed. de 57dBuV som ITST anbefaler er rigeligt.
du skriver du har en tredeler. hvilket mærke er det ? jeg tror din fejl ligger i splitteren.

Pilfinger

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.