Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. april 2008, 16:18

Hejsa

Jeg har efterhånden ventet på at hybrid SLI skulle ramme markedet i snart et halvt år, da jeg synes det er smart og ikke har villet købe en ny pc uden denne teknologi. Nu kommer det snart og jeg har derfor været lidt ude og kigge lidt på hvad man bør købe (mine behov er ikke store, men der skal være mulighed for at game af og til - SC2 kommer jo snart :) - og det her er hvad jeg er kommet frem til:

CPU: 8400E - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451

CPU køler: XIGMATEK HDT-S1283 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392067

RAM: GeIL Black Dragon 2 x 2 GB - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385684

GFX: Et 9600 GT - evt. bedre (skal trække et 1920x1200 display)

Motherboard: Et eller andet Hybrid SLI - er ikke kommet ngoen endnu...

Mus: En lille let low-profile mus med høj præcision - er træt af at min mus rykker i store hak. Musen skal også kunne have høj pointer-hastighed imens den er præcis - min nuværende mus kan godt sættes til "high precision" - men så er pointer-hastigheden meget lav, selv ved max speed-setting (hvis i forstår mig)

Fan controller: Skal kunne understøtte min. 3 fans og skal kunne slukke helt af for hver fan

Jeg er lidt i tvivl omkring rammen - om jeg bør købe noget pc8500 istedetfor pc6400 - jeg havde tænkt mig muligvis at oc'e CPU'en til en FSB på 400MHz (fra 333MHz), således at RAM og CPU arbejder på samme clock - er det en smart ide, eller vil de interne clocks betyde at der ikke er nogen ide i det?
Omkring CPU køleren - jeg har valgt den fordi den køler godt i passive mode, og jeg regner med at kunne køre passivt ved desktop use - og så sætte fan til når der skal køres krævende apps - kom endelig med bedre forslag.

Alle inputs er velkommen :)

2

søndag, 6. april 2008, 16:24

8800GT istedet for 9600GT, det koster måske 400kr mere men er IMO det hele værd.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

3

søndag, 6. april 2008, 16:27

ye i know - men det understøtter ikke hybrid SLI :)

4

søndag, 6. april 2008, 16:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af xenon
ye i know - men det understøtter ikke hybrid SLI :)

Ah, point taken :D Men gør 9600GT det?

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

5

søndag, 6. april 2008, 16:34

Citeret

Hvad vil du så gøre indtil da ? - Det kan jo være ligemeget at købe resten hvis du ikke har et bundkort. Og hvis det bundkort du en eller anden dag vil have først kommer på markedet om et par måneder, eller mere, så kan en indkøbsliste jo nå at ændre sig i mellemtiden.

Ud over det så kan jeg ikke se hvorfor du vil have et "hybrid SLI" bundkort. Crossfire og SLI er noget som de færeste i forvejen bruger da man jo kan få nogle rimelige kraftige grafikkort nu om dage, som alligevel skiftes ud inden de er blevet helt antikke.

6

søndag, 6. april 2008, 17:01

nano - 9600GT understøtter hybrid SLI.

Grillrotten - Der kommer Hybrid SLI bundkort her sidst i denne måned og det er pga. de powersaving features der ligger i hybrid SLI at jeg vil ha det :)

7

søndag, 6. april 2008, 17:08

Citeret

Grillrotten - Der kommer Hybrid SLI bundkort her sidst i denne måned og det er pga. de powersaving features der ligger i hybrid SLI at jeg vil ha det :)

Lyder fancy - tror jeg nok :))

Kan det andet end at lukke ned for de grafikkort man ikke bruger ? - Er vel det som det kan ?

PS. Køleren virker vel meget godt. Har den selv bare i "red scorpion"-udgaven :crazyeyes: - men nøj hvor jeg hader push pins ... ja ved godt jeg er sadist når jeg køber en køler med push pins når jeg hader dem :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (06.04.2008, 17:09)

8

søndag, 6. april 2008, 17:17

hehe - tror aldrig jeg har haft andre typer end push-pins... Det kan slukke for dit gfx kort når der ikke er brug for det - og så tænde når der er... Der sidder et integreret gfx kort i bunskort der understøtter hybrid SLI, så der er også et lille performance boost i det (ikke noget særligt) - hybrid Boost kalder Nvidia det.

9

søndag, 6. april 2008, 17:19

Citeret

Hejsa

Jeg har efterhånden ventet på at hybrid SLI skulle ramme markedet i snart et halvt år, da jeg synes det er smart og ikke har villet købe en ny pc uden denne teknologi. Nu kommer det snart og jeg har derfor været lidt ude og kigge lidt på hvad man bør købe (mine behov er ikke store, men der skal være mulighed for at game af og til - SC2 kommer jo snart :) - og det her er hvad jeg er kommet frem til:

CPU: 8400E - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451

CPU køler: XIGMATEK HDT-S1283 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392067

RAM: GeIL Black Dragon 2 x 2 GB - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385684

GFX: Et 9600 GT - evt. bedre (skal trække et 1920x1200 display)

Mus: En lille let low-profile mus med høj præcision - er træt af at min mus rykker i store hak. Musen skal også kunne have høj pointer-hastighed imens den er præcis - min nuværende mus kan godt sættes til "high precision" - men så er pointer-hastigheden meget lav, selv ved max speed-setting (hvis i forstår mig)

Fan controller: Skal kunne understøtte min. 3 fans og skal kunne slukke helt af for hver fan

Jeg er lidt i tvivl omkring rammen - om jeg bør købe noget pc8500 istedetfor pc6400 - jeg havde tænkt mig muligvis at oc'e CPU'en til en FSB på 400MHz (fra 333MHz), således at RAM og CPU arbejder på samme clock - er det en smart ide, eller vil de interne clocks betyde at der ikke er nogen ide i det?
Omkring CPU køleren - jeg har valgt den fordi den køler godt i passive mode, og jeg regner med at kunne køre passivt ved desktop use - og så sætte fan til når der skal køres krævende apps - kom endelig med bedre forslag.

Alle inputs er velkommen :)

Seriøst.. Det er fandme billigt for de ram der! 8o
De kan 1066mhz ifølge Neoseeker!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

10

søndag, 6. april 2008, 17:27

Citeret

hehe - tror aldrig jeg har haft andre typer end push-pins... Det kan slukke for dit gfx kort når der ikke er brug for det - og så tænde når der er... Der sidder et integreret gfx kort i bunskort der understøtter hybrid SLI, så der er også et lille performance boost i det (ikke noget særligt) - hybrid Boost kalder Nvidia det.

Lyder da smart nok hvis man kan spare 2,3,4,500 watt når man alligevel bare sidder og surfer på nettet :)) - Det er jo imponerende nok.

Det er ihvertfald det første brugbare tiltag med SLI hvis det skal kunne bruges til noget konstruktivt.

fancy fancy :))

Men ulempen, som der jo næsten altid er en af, er jo at man skal have en AMD CPU ser det ud til? :ph34r:

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (06.04.2008, 17:36)

11

søndag, 6. april 2008, 18:16

nope - de nuværende motherboards på markedet der har hybrid SLI er til AMD CPU'er, ja, men de motherboards der kommer sidst i denne måned er til Intel - det er dem jeg venter på

12

søndag, 6. april 2008, 18:37

Citeret

nope - de nuværende motherboards på markedet der har hybrid SLI er til AMD CPU'er, ja, men de motherboards der kommer sidst i denne måned er til Intel - det er dem jeg venter på

Endnu et klogt træk fra nvidia :))

13

søndag, 6. april 2008, 22:22

ingen der har nogen inputs omkring OC til FSB på 400MHz + pc6400 RAM?

14

mandag, 7. april 2008, 07:22

Citeret

Se hvad jeg skrev i nogle posts længere oppe!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

15

mandag, 7. april 2008, 19:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon

Citeret

Se hvad jeg skrev i nogle posts længere oppe!

jeg har set hvad du har skrevet og det omhandler ikke spørgsmålet om hvorvidt en FSB på 400MHz og RAM med en clock på 400MHz (800MHz dual rate) vil give en særlig fordel...

Seneste tests og artikler

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Playstation 4 får ny 1.75 firmware opdatering

Efter en længere ventetid er S
Læs Mere

0

Ny Fractal Design Integra M serie af strømforsyninger

Fractal Design har annonceret
Læs Mere

0

Call of Duty: Advanced Warfare får fire multiplayer map packs

Call of Duty: Advanced Warfare
Læs Mere

1

Legetøj til voksne drengerøve - Lego Batman The Dark Knight Thumbler

Lego har lanceret en ny stor m
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.