Nyt Grafikkork !! Hvor HØjt Kan Jeg GÅ ??

  • hey alle sammen !! xD


    Nu er jeg efter hånden tradt af 7800GTX så ville enlig købe et nyt har ligeglad hvad det koster, bare det beste fx. (9800GTX) men så lige af den køre noget der heder [I Express 2.0 x16 - 512 MB GDDR3] ..


    Hvad er det lige ?? og hvad kan jeg godt smider det i min com??


    Min com er ca. 2 år gammel og har:


    CPU: Pentium D 930 3.02 GHz


    Mainboard: P5LD2-FM
    -Chipset: Intel i945P
    -Southbridge: Intel 82801 BG (ICH7)
    -Sensor: Winbond W83627EHF

  • D930 så vil du få en masse ud af at skifte cpu ved samme lejlighed. en q9450 leverer mindst 4 gange så meget power som min der er pænt OC.
    er man ligeglad med prisen er 9800GX2 "kongen"
    Men det kan godt være at du skal se at få en anden CPU i før du kan udnytte dette kort. (som et to 9800GTX i en klump sådanne ca)
    for at få en moderne CPU i skal dit MB desværre skiftes.


    mit forslag er en e8xxx/q9xxx cpu et Gigabyte X48 mb f.eks. ds5
    sværger du til asus så søg lige på asus og problem samt gigabyte og problem her inde.

  • enig...skal du skifte gfx, så er du også nødt til at skifte cpu og bundkort (formodentligt) for overhovedet at få noget som helst ud af det, selvom det er pci-e 2-0 fungerer det fint med alm pci-e 1.0 også....men din cpu er din største begrænsning allerede, så du vil ikke kunne mærke nogen forskel på dit nuvlærende og et helt nyt 9800gtx......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    enig...skal du skifte gfx, så er du også nødt til at skifte cpu og bundkort (formodentligt) for overhovedet at få noget som helst ud af det, selvom det er pci-e 2-0 fungerer det fint med alm pci-e 1.0 også....men din cpu er din største begrænsning allerede, så du vil ikke kunne mærke nogen forskel på dit nuvlærende og et helt nyt 9800gtx......


    Rigtigt Fragman. Han er nød til at finde ud af om hans mobo understøtter nyere cpuér. Der er nogle 945 chipset der kan kører med E6xxx serien men jeg tvivler på der er nogen der kan med E8xxx/Q9xxx cpuér. Hvis ikke pengene rækker til mobo skift så se om boardet kan tygge f eks en E6600 som erstatning de sælges fra 500,- pp brugte der ret mange der sælger ud i øjeblikket. De er også en del bedre end D930. :$
    EDITH: Er du sikker på det hedder -FM til sidst og ikke -VM? Kan ikke lige se noget der hedder FM. :boxed:
    EDTIH 2: Kan se dit board understøtter Core2duo med 1066mhz bus. Så en E6600 kan du godt køre med er jeg sikker på hvis ikke du vil skifte board. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 4 gange, sidst af Baloo ().

  • det heder FM, men det er det samme som VM -- min er bare laved fra Fujitsu Siemens-- derfor heder den FM.. og nej vil enlig helst ikke skifte mit MB !!


    vis vi nu bare siger jeg KUN vil købe nyt grafikkort hvor højt kan jeg så gå ??
    Og kan det betale sig ??


    vis nu jeg er med på og skifte min CPU og grafikkort hvor højt kan jeg så gå ??
    Og kan det betale sig ??


    og vis ja i bæge 2 ved er så best ??

  • Jeg har lige lavet 8357 i 3Dmark06 hvor jeg før lavede 5304. uden oc laver jeg 6448. og det er med en zotac 8800GT (ikke amp udgaven).
    Så jeg vil absolut anbefale dig dette kort. pt. er den kun OC til 3,9GHz