Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. april 2008, 07:50

Hej

Jeg har lige investeret i en bærbar fra dell, og siden jeg fik den har jeg oplevet flg problem -

Der kan ikke ringes til eller fra min mobiltlf eller sendes/modtages sms'er, men kun når jeg er hjemme. Der er fuldt signal i displayet på mobilen og fejlen er kun periodisk.

Jeg har lånt en anden tlf og et andet SIM-kort og har samme problem uanset hvilken sammensætning af telefon og SIM. Telefonerne er Sony E K810i og Siemens S65, og abonnementet er Telia.

Jeg kører trådløst 300Mbit internet.

Håber der er nogen der kan be/afkræfte at problemet ligger hos min pc/router

Dell XPS M1530
Core2duo T8300
Nvidia M8600 GT
3 GB 667Mhtz Ram
200GB 7200rpm Harddisk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "August" (06.04.2008, 08:34)

2

søndag, 6. april 2008, 10:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af August
Hej

Jeg har lige investeret i en bærbar fra dell, og siden jeg fik den har jeg oplevet flg problem -

Der kan ikke ringes til eller fra min mobiltlf eller sendes/modtages sms'er, men kun når jeg er hjemme. Der er fuldt signal i displayet på mobilen og fejlen er kun periodisk.

Jeg har lånt en anden tlf og et andet SIM-kort og har samme problem uanset hvilken sammensætning af telefon og SIM. Telefonerne er Sony E K810i og Siemens S65, og abonnementet er Telia.

Jeg kører trådløst 300Mbit internet.

Håber der er nogen der kan be/afkræfte at problemet ligger hos min pc/router

Det lyder sandsynligt.
Hvilke telefoner har du prøvet med ?
retur med computeren da den jammer mobil signalerne. (det må den ikke)
Hvor lang afstand fra den jammer den ?

Pilfinger

3

søndag, 6. april 2008, 13:48

Jeg har 120 m2 hus i 2 etager, og signalet er forstyrret i hele huset.
Mener du at det er det trådløse net eller bluetoth-modulet der forstyrrer?

Det er intels 300mbit kort der sidder i, og jeg kører med D-link DIR615 N-router. Routeren har jeg haft slukket helt, og alligevel haft problemet, så det er ikke der den ligger.
Jeg har lige haft problemet med den bærbare slukket, så jeg ved snart ikke hvad det kan være.

Dell XPS M1530
Core2duo T8300
Nvidia M8600 GT
3 GB 667Mhtz Ram
200GB 7200rpm Harddisk

4

søndag, 6. april 2008, 14:52

Prøv at slukke hele lortet på engang.
virker din telefon så tænder du tingene en efter en.
umidelbart så har jeg ingen bud på hvad der forstyrer dit signal. Men helt sikkert er det at der ikke er noget der må forstyre dit signal.

Pilfinger

5

søndag, 6. april 2008, 16:24

Tvivler stærkt på at det skulle være dit trådløse netværk der er skyld i dine problemer. Din telefon og dit netværk bruger komplet forskellige frekvensbånd.

Problemer ligger nok i at din udbyder har underdimensioneret sit net i dit område og derfor i visse perioder løber ind i problemer.

Hvis det er et problem du har hver dag, så kunne du jo smutte ud i din have en eftermiddag og nyde solen for at se om problemet forsvinder. Hvis jeg har ret, så forsvinder problemet ikke, men i det mindste får du lidt sol :))

Hvis det var mig, så ville jeg starte med at ringe til min udbyder da jeg tror at problemet ligger hos dem.

6

søndag, 6. april 2008, 16:32

Jeg har lige haft router og pc slukket helt og pillet batteriet af(sikkerheds skyld), og min mobil skaber sig stadig.
Jeg har sat et TDC simkort i nu, og så må jeg se hvad der sker

Dell XPS M1530
Core2duo T8300
Nvidia M8600 GT
3 GB 667Mhtz Ram
200GB 7200rpm Harddisk

7

søndag, 6. april 2008, 17:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Tvivler stærkt på at det skulle være dit trådløse netværk der er skyld i dine problemer. Din telefon og dit netværk bruger komplet forskellige frekvensbånd.

Problemer ligger nok i at din udbyder har underdimensioneret sit net i dit område og derfor i visse perioder løber ind i problemer.

Hvis det er et problem du har hver dag, så kunne du jo smutte ud i din have en eftermiddag og nyde solen for at se om problemet forsvinder. Hvis jeg har ret, så forsvinder problemet ikke, men i det mindste får du lidt sol :))

Hvis det var mig, så ville jeg starte med at ringe til min udbyder da jeg tror at problemet ligger hos dem.

Det er ikke korrekt.
Der kan opstå noget interferens med mobil telefoner hvor den viser fuldt signal på displayet og det ikke er muligt at foretage et opkald.
Hvis noget netværks udstyr er defekt må guderne vide hvad det sender ud.

er der kun problemer inde i huset tyder det på at der er noget i huset der støjer.

Nu ar bejder jeg jo med HF til dagligt og er der et problem med støj så kan man pudse støjtjenesten på problemet. De skulle være rigtigt dygtige til at lokalisere problemet.

Pilfinger

8

søndag, 6. april 2008, 17:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
Det er ikke korrekt.
Der kan opstå noget interferens med mobil telefoner hvor den viser fuldt signal på displayet og det ikke er muligt at foretage et opkald.

er der kun problemer inde i huset tyder det på at der er noget i huset der støjer.

Nu ar bejder jeg jo med HF til dagligt og er der et problem med støj så kan man pudse støjtjenesten på problemet. De skulle være rigtigt dygtige til at lokalisere problemet.

Teorien er god nok, men i praksis så er chancen for at en router, eller et netkort for den sags skyld, pludselig skulle hoppe over på et frekvensbånd der ligger så langt fra sit eget nok rimelig lille. Har aldrig hørt om at det skulle ske. Der er jo også en grund til at frekvensbåndene ligger så langt fra hinanden.

Der er nok langt større chance for det jeg skrev. Vi har vel alle prøvet at modtage en SMS med stor forsinkelse eller at få at vide at nogen har ringet hvor den er gået på voice mail selvom ens telefon aldrig har ringet. At det sker konsekvent for ham gutten tyder jo nok nærmere på at hans område er et problem.

Hvad er mest sansynlige ? - Det vi alle vel har prøvet, eller det som er teori og ingen(?) har oplevet i praksis ?

9

søndag, 6. april 2008, 18:11

Citeret

Citeret

Det er ikke korrekt.

Teorien er god nok, men i praksis så er chancen for at en router, eller et netkort for den sags skyld, pludselig skulle hoppe over på et frekvensbånd der ligger så langt fra sit eget nok rimelig lille. Har aldrig hørt om at det skulle ske. Der er jo også en grund til at frekvensbåndene ligger så langt fra hinanden.

Der er nok langt større chance for det jeg skrev. Vi har vel alle prøvet at modtage en SMS med stor forsinkelse eller at få at vide at nogen har ringet hvor den er gået på voice mail selvom ens telefon aldrig har ringet. At det sker konsekvent for ham gutten tyder jo nok nærmere på at hans område er et problem.

Hvad er mest sansynlige ? - Det vi alle vel har prøvet, eller det som er teori og ingen(?) har oplevet i praksis ?

En sender kan noget man kalder at splatte. så sender den HF ud hvor den ikke må.
er man tæt nok på en base station så kan den interferens opstå, har man noget der splatter kan den interferenc opstå, Klatrer man rundt over antennerne til mobiltelefoni så opstår interferencen 9 ud af 10 gange.

Pilfinger

10

søndag, 6. april 2008, 18:24

Citeret

En sender kan noget man kalder at splatte. så sender den HF ud hvor den ikke må.
er man tæt nok på en base station så kan den interferens opstå, har man noget der splatter kan den interferenc opstå, Klatrer man rundt over antennerne til mobiltelefoni så opstår interferencen 9 ud af 10 gange.

Øhm nej :T - måske i teorien som jeg ikke kan huske så meget af heldigvis, men i praksis står du enten uden signal eller også virker telefonen. Alt efter hvor højt man er, hvor man er osv ... Har jeg prøvet tonsvis af gange dengang jeg klatrede rundt i mobil-masterne.

Men tilbage til det med en almindelig router. Bortset fra at han HAR fundet ud af at det ikke er routeren eller hans netkort som er skyld i det, har du så i praksis oplevet en router skulle være defekt nok til at blokere SMS & opkald til/fra en mobiltelefon uden at blokere linket til den nærmeste mobilsite og dog stadig virke nok til at det trådløse netværk stadig virkede ? - Ville jeg sgu godt se :boxed:

11

søndag, 6. april 2008, 18:43

Citeret

Citeret

Øhm nej :T - måske i teorien som jeg ikke kan huske så meget af heldigvis, men i praksis står du enten uden signal eller også virker telefonen. Alt efter hvor højt man er, hvor man er osv ... Har jeg prøvet tonsvis af gange dengang jeg klatrede rundt i mobil-masterne.

Men tilbage til det med en almindelig router. Bortset fra at han HAR fundet ud af at det ikke er routeren eller hans netkort som er skyld i det, har du så i praksis oplevet en router skulle være defekt nok til at blokere SMS & opkald til/fra en mobiltelefon uden at blokere linket til den nærmeste mobilsite og dog stadig virke nok til at det trådløse netværk stadig virkede ? - Ville jeg sgu godt se :boxed:

well idag er det så anderledes. for telefonen virker ikke når man er over panelerne, selv om displayet viset fuld styrke. og det er i praksis. prøvet så sent som i torsdags.

Men så er der jo bare tilbage at ringe til udbyderen.

Pilfinger

12

søndag, 6. april 2008, 18:50

Citeret

well idag er det så anderledes. for telefonen virker ikke når man er over panelerne, selv om displayet viset fuld styrke. og det er i praksis. prøvet så sent som i torsdags.

Men så er der jo bare tilbage at ringe til udbyderen.

Ej så meget har nu heller ikke ændret sig inden for de sidste par år. Hvis det er noget du gør jævnligt, så vil du også finde ud af nogen gange så virker den imens den andre gang ikke gør. Kommer jo bl.a. også an på hvor højt du er ... Men ja hvis du f.eks står i toppen af RØ-masten ovre på bornholm, så er der intet der virker .. ud over en kortbølgeradio :))

13

søndag, 6. april 2008, 19:02

Nu klatrer jeg kun hvis der er problemer. Jeg bor på jorden og hører til der nede. (højdeskræk)
Men jeg har da ført flere samtaler fra toppen af nogle af de høje master. og i sådanne ca 300m over jorden. der med ikke sagt at det er uproblematisk. Segengæld opvejer udsigten den dårlige dækning.
Hvis man nu er i en flyver og telefonerer med mobilen så har jeg aldrig oplevet problemer. så fænomenet er kun når man er lige over eller lige under mobil antennerne.

Men nok nørderi.

kontakt udbyderen og hvis det ikke virker prøv støjtjenesten. de sidste giver ikke bare op.

Pilfinger

14

søndag, 6. april 2008, 19:38

Jeg kontakter min udbyder, og takker for hjælpen alle.

Til oplysning bor jeg kun 10 km fra Rø senderen, men har ikke været i toppen af den.

Dell XPS M1530
Core2duo T8300
Nvidia M8600 GT
3 GB 667Mhtz Ram
200GB 7200rpm Harddisk

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.