Cod4 problem med audiodg.exe

  • Har i lang tid prøvet at lokaliserer hvad der fik Call of duty 4 til at fryse, hvor lyden og billedet ofte frøs mellem 4 - 6 sekunder og så fortsatte normalt igen i multiplayer.


    Jeg har læst en del omkring dette problem og stortset prøvet alt for at løse dette dog uden held. Men i dag lagde jeg mærke til, at audiodg.exe filen tog lige lovligt meget når jeg spillede cod 4 faktisk ligefra 40 - 60 % af hukommelsen. Jeg prøvede så derefter at afslutte processen i joblisten hvormed jeg så ingen lyd havde, men spillet frøs ikke en eneste gang, så det hjalp at afslutte exe filen.


    Det mærkelige er, at alt på min computer virker som det skal og det er kun når jeg spiller Cod4 den går amok.


    Nogle der han en ide til at løse problemet? Har prøvet at slå udvidelser fra i lyd settings og prøvet en anden driver dog uden held.


    Min comp består af:


    Asus M2N MX - bruger onboard
    AMD x2 6000+
    ATI 3870
    4gb PC5300 G.skill

  • Hvis du køre Windows Vista så prøv at kør spillet som "Administrator" og se om det hjælper, det ska man nogle gange i Vista før ting virker, derfor jeg køre XP :roller:

  • tror jeg har fikset det.


    Jeg satte lydkvaliteten ned på medium (22hz) i cod 4 og slog derefter funktionen: tillad programmer, at overtage eksklusiv styring af enheden. Det gjorde jeg ved alle lyd enheder os den til grafikkortet, der er jo onboard lyd via HDMI. Desuden slog jeg alle lydudvidelser fra.


    Spillet har kørt stabilt i ca. en time, så tror problemet er løst, håber dog de retter det i en kommende patch om det så er til vista eller cod 4.