Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 5. april 2008, 18:04

Heya tweakers
Jeg har for et par dage siden samlet min nye computer, men jeg kan ikke få den til at tænde ordentligt op.
Når jeg trykker på knappen, kører blæserne i ca. 5 sekunder, stopper et par sekunder, og kører så videre uden stop. Skærmen er sort, som om den ikke får signal.

Jeg fik at vide, at min BIOS var for gammel at genkende E8500 (se specs i bunden af min post), så jeg købte en Intel Celeron (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386151) for at kunne opdatere BIOS. Men efter at have sat den i, så kører computeren endnu dårligere. Blæserne kører i ét sekund for så at stoppe helt, uden at der sker mere.
Med E8500 tilbage i den, kører den som før.

Hvad foreslår I? Det skal måske lige nævnes, at det er første gang, jeg selv har samlet en PC

På forhånd tak.

Computer indmad:
Strømforsyning: Corsair VX550W
Bundkort: ASUS P5K AiLifestyle Series
RAM: Corsair XMS2 2 x 2 GB
CPU: Intel E8500 3,16gHz
Kabinet: Antec P182
Grafikkort: Inno3D 8800GT

2

lørdag, 5. april 2008, 18:20

Få en der har rodet med computer før til at gennemgå hvad du har lavet.
Det kan være incompatibel HW
et stag der laver en korsslutning på bagsiden af MB
et stik der mangler eller ikke er sat rigtigt i.

nu har du kontrolleret at den der celeron duer til dit mb med den bios version der ligger på det ?

Pilfinger

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.