PC genstarter pludselig!

  • har efter et par dage med min "nye" brugte pc oplevet at den genstarter temmelig ukontrolleret, det sker oftest hvis jeg prøver at afspille en film, eller starter et spil op, jeg har kørt virus scan, chekket temps, både software og fysisk..


    det drejer sig om en amd 4200+, asus a8n-premium, og et 7900 gt, 2 gb kingston ram. cpu´en bliver kun max 40 grader ,hvor gfx ligger på ca 55 i software aflæsninger.


    er der nogen der har været ude for noget lignende??
    alt hjælp er velkommen


    på forhånd tak


  • Testet dine ram for fejl?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • jeg tror jeg har fået det indskrænket til at være en disk den er gal med.. har kørt check disk tools på alle disk, og ved den ene genstarter skidtet bare med det samme..


    jeg kan godt gå ind på disken og se filerne, og kopiere små ting som billeder og tekst dokumenter, men så snart det er sange, eller video´er går den kold..


    findes der en måde man kan kopiere dem over på en anden disk??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Titanman
    jeg tror jeg har fået det indskrænket til at være en disk den er gal med.. har kørt check disk tools på alle disk, og ved den ene genstarter skidtet bare med det samme..


    jeg kan godt gå ind på disken og se filerne, og kopiere små ting som billeder og tekst dokumenter, men så snart det er sange, eller video´er går den kold..


    findes der en måde man kan kopiere dem over på en anden disk??


    prøv evt. at sætte den i en usb skuffe så slipper du for at din computer crasher hvis disken går ned, da den ik får strøm via strømforsyningen i computeren og ik har den helt samme kontakt som SATA el. ATA.


    køre selv med en Maxtor 200gb på den måde, da jeg ska ha tjekket den for bad sectors men ik får jeg har plads til at få flyttet alt data da jeg ik vil slette det som ligger på den.