Ny PC genstarter efter 2 sec. ??

  • Hej
    Har lige lavet en PC med E8500 CPU , P5E bundkort, 4 GB Corsair Dominator 8500 og et EAH3870 X2 GFX kort, min PSU er på 750 W.
    Skidtet står og genstarter hele tiden med 3 sec. mellemrum ??? Hva hulen er det der sker.


    Har begge forsyningsledninger på Bundkortet og på GFX kortet. Har prøvet ram-blokkene enkeltvis, har haft alt pillet af incl. Harddiskene og DVD m.m.
    Når den starter er der 2 små dioder der lblinker 1 gang på GFX kortet og når den slukker ned øjeblikket efter er der en dioden der blinker 1 gang.
    Er ved at være godt træt af skidtet, kan det være GFX kortet???


    Skærmen forbliver sort hele tiden

  • nu skriver du en 750w psu, men hvilket mærke.....


    opstart med 1 stang ram først..og vil den så fint, så ind i bios og ram remapping skal slåes til....og lidt mere volt til chipset såvel som rammene er også en meget sandsynelig løsning.


    det kan dog også være fejlmontering af fx cpu køler.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Bravo noxon! :clap: Hvorfor skriver du ikke bare start forfra, hiv det hele ud og test hver enkel del pludselig finder du måske fejlen. :))
    Jeg tror som sædvanlig Fragman er inde på noget af det rigtige lyder som om det måske er rammene der driller lidt. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Bravo noxon! :clap: Hvorfor skriver du ikke bare start forfra, hiv det hele ud og test hver enkel del pludselig finder du måske fejlen. :))
    Jeg tror som sædvanlig Fragman er inde på noget af det rigtige lyder som om det måske er rammene der driller lidt. :9xo


    Som jeg læser det har han ikke prøvet noget af det jeg foreslår. Så selv bravo.


    *Edit*


    Og manden skriver jo han har prøvet med ram blokkene ekeltvis, så det er nok ikke løsningen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Bravo noxon! :clap: Hvorfor skriver du ikke bare start forfra, hiv det hele ud og test hver enkel del pludselig finder du måske fejlen. :))
    Jeg tror som sædvanlig Fragman er inde på noget af det rigtige lyder som om det måske er rammene der driller lidt. :9xo


    Så skal han jo netop tage rammene ud, som noxon foreslår... :roller:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • I den øverste PCI slot sad mit trådløse netkort. Da jeg fjernede dette forsvandt fejlen. Jeg byttede mine 2 PCI kort med hinanden således at mit X-Fi lydkort nu sidder der hvor det trådløse netkort sad og gav probs.
    Har ingen problemer længere, sry for den ekstrem sene tilbagemelding