Kraftig el motor

  • Hey !


    Jeg står og skal bruge 2 rimelig kraftige el motorer til et projekt på skolen, da dem skolen alerede har bare er de der små svage nogle..


    De skal bruges til at "skubbe"/køre en plade der ca har en normal kraft på 1 newton (altså den kraft pladen automatisk bliver trukket ned til jorden med), 28 cm op i luften.


    Pladen måler ca. 40x30 (BxH).


    Så jeg skal have fat på en forholdsvis kraftig EL motor (DC-Motor).


    Er der nogen der ved hvor man kan få fat på sådan en motor?


    På forhånd tak


    Kper

  • Hvor kraftig skal den være ?
    en model hobby butik burde have det.
    du kan bruge en start motor til en modelflyver, en speed 540 som normalt bruges i rc el biler, speed 600, speed 700 eller speed 1000 sidstnævnte har jeg i en model slæbe båd.
    http://www.robbe.de jeg tror alle model butikker kan få dem og speed 600 skal være kraftig nok og burde være lagervare.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kper
    Mange tak for svaret Raptorrockwool


    Er der nogen der kender noget til en god hobby forretning der sælger deres produkter online?


    du skal ned og pille. der er forskel. skal du have omdrejninger eller moment, hvilke aksel diameter ønsker du osv.

  • øhh.. motoren skal bare være så "stærk" som muligt.. den behøver ikke at dreje særlig hurtigt rundt, men den skal kunne "trække" så meget som muligt. indenfor en rimelig pris selvf. Dem vi har på min skole er bare sådan nogle små nogle, som man bare kan stoppe ved at man holder let om den der ting der der drejer rundt, og de er for sage, den må gerne give lidt modstand :)


    Jeg regner med at vi sætter et tandhjul eller lign på motoren, som så på en eller anden måde skal kunne skubbe pladen op.


    Ved ikke om det var information nok :S ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kper
    Hov.. glemte vist at sige at der ikke skal nogen gearing på. det skal bare være selve motoren for sig. Det bliver for besværligt med gearing, vil jeg da tro..


    over hovedet ikke.
    akslen der kommer ud af motoren bliver lidt tykkere og motoren ca 2cm længere.

  • Snak med din lokel Elektromekaniker-værksted. Og nej, IKKE en elektriker eller elektroniktekniker.


    Kan se i Silkeborg området er det:
    http://www.alderslyst-elektro.dk
    og
    Elektro Mekano

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • hvad med visker morten fra en bil :dance:

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Snak med din lokel Elektromekaniker-værksted. Og nej, IKKE en elektriker eller elektroniktekniker.


    Kan se i Silkeborg området er det:
    http://www.alderslyst-elektro.dk
    og
    Elektro Mekano


    Tak for henvisningen SShadowS!


    Helt sikkert dem vi skal snakke med, og det ligger heller ikke så langt fra skolen :clap:


    Så håber jeg at de kan hjælpe mig på rette vej :D