Erfaringer med at kører PC over LCD-TV

  • Hey Tweakers


    Overvejer et samsung M87 series i 37", og vil gerne kunne erstatte både min PC-skærm og tv. Nogle der har erfaringer på den front? Både om i kører analog eller HDMI/DVI-converter. Kører I med TV-out fra gfx eller direkte fra DVI-HDMI(DVI).


    Del jeres erfaringer

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon
    dvi til hdmi på mit medie center og jeg har aldrig nogen problemer


    kører linux ubuntu på mit medie center


    Problemet opstår når TV'et ikke understøtter 1:1 pixelmapping. Hvorvidt alle 1080p-TV gør skal jeg ikke kunne sige. Men det burde til at være finde ud af for hver model, ved at søge lidt på nettet.

  • zulu - mener du at hvis jeg kører pcen over så vil jeg ikke kunne vælge en opløsning på 1920*1080 som TVet har?

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Ved godt at man syntes at 1920x1200 er en høj opløsning på et fjernsyn når der ses film osv men den er jo ikke lige frem høj når man kigger computer.


    Det er den opløsning jeg kører på min 24" skærm. Du vil så kører den samme på en 37" så kan du jo overveje hvor store de enkelte pixels bliver og dermed hvor dårlig din opløsning egentlig bliver.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • En sådan skærm egner sig ikke til daglig brug som pc-skærm.


    Overvejer selv at købe en til alm. tv-brug samt htpc, men på ingen måde som erstatning for min nuværende pc-skærm.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m