Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 31. marts 2008, 21:22

Hej

Jeg ved ikke lige hvad jeg evt. har pillet ved, men jeg har en 1½ år gl Packard Bell pc, og var ved at installere Call of Duty 4, da pc'en pludselig, 25% henne, crasher da jeg samtidig ville på nettet!! Nu genstarter den bare uafbrudt efter ca. 10sek. opstart....om og om igen.

Nu er jeg INGEN computer haj, men jeg har prøvet at resette bios. Det hjalp ikke. Den skriver "CMOS checksum error - Defaults loaded" og så er der helt sort skærm i et par sek, og 2 "klik-lyde" fra et eller andet sted !! (syntes ikke lige jeg helt 100% kan spore mig frem til hvor det er fra) - måske køleren?

Kan det være et eller andet hardware der er røget sig en tur, eller noget "snavs" der er kommet på computeren eller noget ??

Hvis jeg ellers kunne finde min Win XP cd, vil det så evt. hjælpe at boote op på den, og reparere windows mon? Eller er problemet slet ikke windows?

Håber virkelig en eller anden kan hjælpe

På forhånd tak

2

tirsdag, 1. april 2008, 07:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af k_nielsen10
Hej

Jeg ved ikke lige hvad jeg evt. har pillet ved, men jeg har en 1½ år gl Packard Bell pc, og var ved at installere Call of Duty 4, da pc'en pludselig, 25% henne, crasher da jeg samtidig ville på nettet!! Nu genstarter den bare uafbrudt efter ca. 10sek. opstart....om og om igen.

Nu er jeg INGEN computer haj, men jeg har prøvet at resette bios. Det hjalp ikke. Den skriver "CMOS checksum error - Defaults loaded" og så er der helt sort skærm i et par sek, og 2 "klik-lyde" fra et eller andet sted !! (syntes ikke lige jeg helt 100% kan spore mig frem til hvor det er fra) - måske køleren?

Kan det være et eller andet hardware der er røget sig en tur, eller noget "snavs" der er kommet på computeren eller noget ??

Hvis jeg ellers kunne finde min Win XP cd, vil det så evt. hjælpe at boote op på den, og reparere windows mon? Eller er problemet slet ikke windows?

Håber virkelig en eller anden kan hjælpe

På forhånd tak

Ud fra det du skriver, lyder det som harddisken der er stået af.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

tirsdag, 1. april 2008, 11:11

windows er formodentligt beskadiget af alle de genstarter, men du bør gå ind i bios under opstart og sætte den op.....for den har loadet defaults, og måsek skal ram have lidt mere volt eller lign.

check desuden at alle blæsere kører rundt...gfx kort, cpu osv, samt at de sidder ordentligt.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

tirsdag, 1. april 2008, 18:24

ok, jeg prøver lige at tjekke at alt er korrekt monteret.

5

tirsdag, 1. april 2008, 19:23

Alt skulle sidde korrekt nu - og jeg har renset den før støv osv...

Fandt en gammel HD jeg prøvede at sætte i, og resettede bios og fyrede så op under svinet.
Den fandt godtnok både DVD'en og HD'en, og så et øjeblik ud som om den ville køre videre, men så kom fejlmeddelelserne

CMOS checksum error - Defaults loaded

og

IDE Channel no 80 pin cable installed (men det er måske fordi det er en gammel HD og en nyere PC? Kan ihvertfald ikke bruge samme kabler til at montere min originale HD og den gamle. Hvis I forstår hvad jeg mener) :o)

og første gang genstartede den, anden gang stod den bare med skærmbilledet... hmm... :boxed:

6

tirsdag, 1. april 2008, 22:17

der skulle gerne være samme ide kabel som dengang....hvis det ikke er sata stikkene du kigger på.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

7

onsdag, 2. april 2008, 11:36

Så hut jeg hvisker skal man da lige huske at gemme default indstillingen aktivt?
Du kan jo evt. gå ind i bios og save.

Men ja, ellers lyder det som harddisk.
Jeg vil nok anbefale R-studio som kan kopiere hele indholdet (hvad det nu kan læse, hvilket typisk er 99.9%) over til en given mappe.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
Asrock x58 Extreme
OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Azjo" (02.04.2008, 11:37)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.