Hvor mange pixel-fejl skal man acceptere på nyt lcd-tv?

  • Hvis de sætter en sådan begrænsning for at garantien dækker, ville jeg ikke overveje ret længe at finde noget andet, det svarer jo til hvis man køber en ny bil, og de 3 cylindre virker ud af 4. (groft sagt) men man kan da ikke levere et produkt der ikke er i orden og sige at det skal man leve med.


    Jeg var ikke klar over at der er forskel, afhængig af mærke, men er da rart at se at du er informeret om det inden du har handlet.


    Vil huske det til den dag det bliver min tur i junglen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Det Hitachi TV, jeg er interesseret i, fra Edbbiksen, skal have 4 pixel-fejl. før de vil ombytte. Det er jeg ikke interesseret i.


    Jeg mener at vide, at f.eks. Philips bytter ved bare én fejl. Er der andre producenter, der også gør det?


    man har nul pixels fejl garanti i danmark (skandinavien). Jeg ved ikke om det er importøren der giver det eller om det er lovgivning.
    Det er det herlige ved postordrer. at man bare kan returnere skidtet hvis det ikke er som forventet.
    Køber du et i tyskland kan du forvente at der er pixels fejl på det.

  • Hos samsung er det også en ombytning hvis der er pixel fejl ved de skandinaviske modeller. Der står mere om det på forsiden på deres hjemmeside ude i venstre side. Mener at punktet hedder samsung eller samsung.


    Har selv tre Samsung fjernsyn og ingen af dem har pixel fejl

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Det Hitachi TV, jeg er interesseret i, fra Edbbiksen, skal have 4 pixel-fejl. før de vil ombytte. Det er jeg ikke interesseret i.


    Jeg mener at vide, at f.eks. Philips bytter ved bare én fejl. Er der andre producenter, der også gør det?


    Hvis du køber den over nettet, så er det bare at benytte sin fortrydelsesret hvis du ser nogle døde pixels - så kan de sådan set have den politiken de nu en gang har lyst til omkring "pixel-garanti". Du skal bare helt lade være at nævne noget om det og benytte din returret!


    btw.: Jeg har heller aldrig hørt om lovgivning på området...


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Hos samsung er det også en ombytning hvis der er pixel fejl ved de skandinaviske modeller. Der står mere om det på forsiden på deres hjemmeside ude i venstre side. Mener at punktet hedder samsung eller samsung.


    Har selv tre Samsung fjernsyn og ingen af dem har pixel fejl


    Så er det bare noget skidt, at langt de fleste Samsung TV der bliver solgt herhjemme er parallelimporterede.


    XEC: Parallelimport
    XEE: Skandinavisk Garanti


    For Samsung's vedkommende.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo