Knitren/støj lyde (Digital støj?)

  • Hey.
    Jeg har for nyligt fået et underligt problem. Når jeg maximerer og minimerer vinduer i windows, så kommer der en lille bitte "elektrisk lyd" ud gennem mine højtalere som er sat til computeren gennem en forstærker. (Samme med headset.)
    Hvis jeg skruer rigtig højt op, så kan jeg høre en konstant knitren og hvis jeg kører rundt med musen kommer der også en elektrisk støjenede lyd.
    Jeg har bare et onboard lydkort, og har prøvet at opdatere driveren.
    Det er heller ikke forbindelserne i ledningerne eller forstærkeren den er gal med, det er i computere, det er jeg 100% sikker på.
    Mit spørgsmål lyder så: Kan det fjernes? Og hvordan?


    Gode råd modtages med kyshånd :clap:


    EDIT:
    Er det mit onboard lydkort der er noget lort, og er ved at miste livet? Skal lige nævnes at bundkortet er ved at være en god 2½ år gammelt :D Skal jeg have mig et nyt lydkort?

  • Hvis jeg ikke husker meget galt, så var der engang nogle der havde samme problem hvor PSU´en havde skylden. Hvilken PSU bruger du ?


    Ville være til at se hvis du brugte din signatur til at skrive det istedet for "dude wtf" ... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvis jeg ikke husker meget galt, så var der engang nogle der havde samme problem hvor PSU´en havde skylden. Hvilken PSU bruger du ?


    Ville være til at se hvis du brugte din signatur til at skrive det istedet for "dude wtf" ... :crazyeyes:


    Jeg bliver vel bare gjort til grin hvis jeg skriver mit systems specs herinde :D haha


    Det er bare en random noname psu :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Jeg bliver vel bare gjort til grin hvis jeg skriver mit systems specs herinde :D haha


    Ej, det er jo forhåbenligt ikke en børnehave ... i det her tilfælde altså :crazyeyes:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Det er bare en random noname psu :P


    Okey, men så er det jo nok en god mulighed for at den kunne være skyld i problemet hvis jeg husker rigtigt med hensyn til dengang jeg hørte om andre med samme problem.


    Medmindre du har et meget billigt system, så vil jeg da også anbetale dig at købe en PSU i en kvalitet der gør at en producent vil stå inden for den ved at putte sit navn på.


    Man kan jo få nogle efter sigende udemærkede PSU´er til 400 kr som er kraftige nok til de fleste system.


  • Det er lige før det ikke er værd at bruge penge på det. Men kan det være fordi den ikke er jordet? PSUen altså.

  • Jeg kan høre det samme med system i sig, kun med mine hovedtelefoner, det er som om det er når jeg bevæger noget på skærmen f.eks scroller, eller mens spillenes load animation kører er det der, forsvinder så snart animationen lige står stille.
    Kører med en X-fi xtremegamer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Jeg kan høre det samme med system i sig, kun med mine hovedtelefoner, det er som om det er når jeg bevæger noget på skærmen f.eks scroller, eller mens spillenes load animation kører er det der, forsvinder så snart animationen lige står stille.
    Kører med en X-fi xtremegamer


    Irritabelt ikke? :D


    Det er altså underligt..

  • Mine hovedtelefoner er sluttet til frontpanelet i stedet for bagpanelet, kan være derfor.. jeg er egentligt ikke irreteret af det, kan alligevel ikke høre det med musik eller spil kørende.

  • Har præcis samme problem. Det opstod dog først da jeg skiftede til et Antec 900.
    Jeg startede med at smide høretelefonerne i topstikket og troede de var defekte.
    Men nu kommet det også hvis jeg sætter mine høretelefoner til bag i. Kører bare onboard lydkort.


    Og det kun når man scroller og gør bestemte ting, at den knitren opstår.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Har præcis samme problem. Det opstod dog først da jeg skiftede til et Antec 900.
    Jeg startede med at smide høretelefonerne i topstikket og troede de var defekte.
    Men nu kommet det også hvis jeg sætter mine høretelefoner til bag i. Kører bare onboard lydkort.


    Og det kun når man scroller og gør bestemte ting, at den knitren opstår.


    Ditto.. Nogen der har en løsning? Stoler ikke helt på den med PSUen

  • Det virker som lidt af det, men så alligevel ikke.. de her lyde kommer jo kun når man gør bestemte ting, så det må være en slags inteferens fra nogle komponenter i computeren, jeg har ikke tjekket endnu om det kun kommer ud af mine hovedtelefoner hvis jeg har dem tilslutte front stikket, jeg kan i hvert fald ikke høre noget når mine højttalere er slået til.

  • Det er de andre komponenter på bundkort der giver "elektronisk støj" fra sig. Køb et PCI-lydkort, og det vil forsvinde. ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo