Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 28. marts 2008, 16:32

Hej Tweakere

Jeg sidder foran morfars computer, hvor jeg vanen tro er blevet sat til at ordne den.
Denne gang er jeg ikke så sikker på hvad der er galt. Derfor spørger jeg jer.

Computeren er:
Acer Aspire 1413LC
Intelceleron M340 1.5GHz
15"XGA TFT LCD
256MB Ram

Problemet er som følger: Der er en transparant blå stribe i skærmens højre side. Striben er en helt skarpt optrukket rektangel der fylder ca 1/5 i bredden og hele skærmens højde.
Jeg prøvede at tage et screenshoot af problemet, men striben er ikke at se på screenshot'et.

Er der nogle der har en ide til hvad problemet er?

Mvh. Søren

Asus A8N-se
AMD64 3000+
2*1GB Kingston Value
Geforce FX5500

2

fredag, 28. marts 2008, 17:01

Det er en typist fejl i hardware.
hvis den er over garanti så skil skærmen, lirk lidt med de interne fladkabler og se om fejlen er forsvundet.
Jeg tror ikke det er dit grafikkort.

Pilfinger

3

lørdag, 29. marts 2008, 10:27

Hejsa

det kan ikke betale sig at rode rat meget med den gamle skærm der ville måske se efter en ny

evt den her fra Samsung skulle være fin til hans forbrug og så er det jo ikke det værste mærke.

men hvis du af ligevæl vil rode med den så prøv den på en anden maskine så er du jo helt sikker på om det er skærmen.

PSU Corsair TX750W & ASUS P5QD Turbo
INTEL Core 2 Quad Q9550 & ZALMAN CNPS9900A LED
4 x 2 GB DDRII Corsair Dominator PC2-8500 C5
ASUS Geforce GTX 560 Ti 1024 MB
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic & LG Blue-Ray DVD R/RW
400 GB Samsung 7200rpm SATA2 & 1000 GB Samsung 7200rpm SATA2

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.