Nyt tv, samsung M87-serien

  • hey



    Nu da lønen står for døren (yessir!!) så skal der sku handles!!
    Har kigget meget rundt inde på flatpanels.dk og spurgt dem til råds...
    Det var jeg fik var, at jeg skulle vælge et panasonic PX80... rigtig fedt tv, ingen tvivl der.. men det er plasma, hvilket gør det en del mere skrøbelig.. og det er jeg sku ikke meget for.. især det burn-in pis, det tror jeg sku jeg kommer til hvis jeg får sådan et..( call me stupid, but that's the way i are )


    Anyways, tjekkede deres anbefalinger igennem, under det jeg skulle bruge mit tv til, og der sagde de at M87 serien skulle være sweet.
    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=611077
    Skal så bare lige høre, om der er nogle herinde som har erfaringer med dette tv? Og kan sku ikke rigtig finde ud af det, men har dette tv 100hz ?



    Tak på forhånd!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • tror da ikke der er nogen platpanels der kører med mere end max 60...hvilket er ligegyldigt, da panelerne/pixels er konstante og ikke flasher som gamle crt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej


    Jeg har M87 i 32" og det er i hvertfald et rigtig lækkert tv og til prisen tror jeg ikke rigtig man kan finde noget bedre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Der er ikke noget der heder hz på en fladskærm da den slet ikke opdaterer i svingninger som et gammelt crt tv.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Der er ikke noget der heder hz på en fladskærm da den slet ikke opdaterer i svingninger som et gammelt crt tv.


    Det mener jeg også at have hørt, men når man ser på dette link så skriver de at 32" udgaven har 100 Hz.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det mener jeg også at have hørt, men når man ser på dette link så skriver de at 32" udgaven har 100 Hz.


    Det mener jeg nu også jeg har læst på mange tv, men så er det vel bare et salgstrick?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Det mener jeg nu også jeg har læst på mange tv, men så er det vel bare et salgstrick?


    Nej der er faktisk noget der hedder 100hz, og hvis du ser 2 fjernsyne en 100hz og en ikke 100hz så i panoreringer vil den som ikke er 100hz faktisk hakke lidt, hvor f.eks 100hz vil køre meget mere flydende.


    Mvh Chris

  • Som det er lige nu er det ikke hz der er afgørende, men derimod opløsningen.
    LCD tv er som en monitor, den kører med de hz den er bygget til, men ja det kommer, men du skal ikke bruge krudt på det nu, da 100hz er for dyre.
    Det du skal gå efter er opløsningen, som meget gerne skal kunne klare 1080p, så er det FullHD
    Jeg kan ikke huske hvad størrelse du er efter, men regner med det er over 32" ellers er opløsningen ikke så vigtig, på de små kan man ikke se forskel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Som det er lige nu er det ikke hz der er afgørende, men derimod opløsningen.
    LCD tv er som en monitor, den kører med de hz den er bygget til, men ja det kommer, men du skal ikke bruge krudt på det nu, da 100hz er for dyre.
    Det du skal gå efter er opløsningen, som meget gerne skal kunne klare 1080p, så er det FullHD
    Jeg kan ikke huske hvad størrelse du er efter, men regner med det er over 32" ellers er opløsningen ikke så vigtig, på de små kan man ikke se forskel.


    Det er en 40" jeg er på udkig efter..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg har et M87, og det er fantastisk. Det kører så vidt jeg ved 60hz. Samsung laver derimod en F86 serie som kører 100hz.
    LE-40M87 er forøvrigt også 1080p.


    Ja, det er rigtig nok med F serien, men den er en anelse dyrere.... Men hvor meget betyder det egentlig? skal primært bruges til afspilning af dvd og bluray senere hen?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Ja, det er rigtig nok med F serien, men den er en anelse dyrere.... Men hvor meget betyder det egentlig? skal primært bruges til afspilning af dvd og bluray senere hen?


    Intet :)
    Det skal nok betyde noget, men de fleste fladskærms tv og computer skærme kører 60hz. Det fungerer ikke helt på samme måde som en CRT skærm, så du vil aldrig kunne se at den står og opdaterer (den her dejlig flimren en 60hz CRT skærm laver).
    Jeg ville uden tvivl købe et M87 (hvilket jeg jo også allerde har gjort).