ny mus G5 eller G9 ?

  • som skrevet jeg vil ofre på en ny mus.


    jeg har en gammel G5 nu. og kan lide den men vil gerne have en flere knapper.
    har aldrig kunnet forstå at de lavede den med kun 1 knap til tommelfingeren.


    så nu skal det være men hvilken ?


    G5 eller G9. ?


    G5 kender jeg. og kan lide G9 har jeg ikke haft mellem fingerne. så jeg ved ikke hvor godt den passer til min hånd. især da den ser lidt underlig ud.


    og i sammen ligning er de næsten ens. dog er G9 jo lidt mere avanceret. og har bedre scroll osv.
    men som gamer mus. hvad er best . `?


    eller hvis i kender en anden fed en. men ellers er jeg ret låst fast på de 2.

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • Det er meget individuelt hvilken af de to man synes bedst om, så kan kun anbefale dig at tage ud i en butik og prøve G9... (husk at bede om at prøve med begge håndtag ;))
    Har stemt G5, da det er den jeg personligt synes bedst om :clap:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • tjek den nye Steelseries Ikari


    http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1724
    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2105115
    http://www.steelseries.com/int…e/ikari_laser/information


    Den er vold syg.. har selv den nye MS intellimouse explorer 3.0 som også er meget god, men den Ikari mus vil jeg gerne have hvis jeg skulle have ny.


    Men intellimouse explorer 3.0 er kongen til spil! Trådløse er for langsomme og tunge til fps spil..

  • jeg er også kun til mus og keyboards med ledning har prøvet de andre og gider ikke.


    har både denovo og mx5000 sæt der ligger og rådner hehe


    ang microsoft produkter bryder jeg mig ikke om. jeg havde engang en microsoft mus som konfliktede med win XP. og så mister jeg sku alt for dem. og de virker ikke for gennem tænkt.


    logitech. syntes jeg somregel ligger bedre i hånden og er også bedre i kvalitet. og de plejer bare at virke et stort plus.


    men jeg skal da nok kikke på akari

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • Jeg har aldrig været mere glad for en mus end da jeg havde min G5 - den ligger super i hånden, reagere promte og er super præcis.
    Hvis dit eneste ankepunkt er at der kun er 1 knap så findes der jo den nye "G5 Refresh" - den blå - der er 2 knapper.
    Den jeg havde var den gamle "rustne" G5 som ellers er super lækker...

  • ja det er den jeg tænker på. jeg vil have 2 knapper til tommelfingeren.


    så jeg var ved at købe den nye blå G5. da jeg så at G9 kun er ca 150 kr dyrere.
    hvilket jeg godt vil give hvis den er federe,

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • Jeg har haft G5 og nu har jeg G9.


    Begge er super fede. Dog synes jeg at G9 lige kræver lidt tilvændige. Men når man først er van til den så ville jeg sku ikke bytte den ud med en G5.

  • Smag og behag ^^ Så det har jeg stemt ud fra - G9.


    Men ellers skulle du kigge på en Razer Lachesis, fedt design, enormt præcise i reaktioner (ikke kun i hastighed (altså dpi)), og der er vidst også en del knapper.

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • mmm ja den ser godt ud på papiret. Razer Lachesis. også Steelseries Ikari virker ok syg


    og Razer har 9 knapper. !!!!! :clap: men virker underlig. i design. måske jeg bare er gammel og forstokket. men 9 knapper !!


    men det er da i hvertfald nogle jeg vil kikke nærmere på

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • selvfølgelig er der det.


    1. er den god at holde på ?. ved godt det er ret individuelt men aligevel. den ser behagelig ud.
    hvilket hvilket Razer ikke gør. (men den har 9 knapper !!)


    2. de 2 knapper der er lige under museknap 1. er de til ændring af dpi. ligsom de 2 lige under hjulet på G5. ?og i så fald hvad er så den under hjulet ?


    3. hvad med softwaren. ? er den nem ?

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK




  • 1: Den er rigtig god at holde på. hånden ligger lige til. når man kigger på den , så ligner den en venstre hånds mus, men det er den slet ikke. lille og ring finger har hver deres "rille" så de ligger, så de har et godt greb om musen.


    2: Den under hjulet er til at skifte dpi med. De to på siden er til frem og tilbage/ hvad man nu sætter dem til i spil. Det skal siges at knapperne(alle sammen) og scroll-hjulet har en god klik lyd, hvor man både kan mærke og høre når man klikker. Dette er meget dejligt når man spiller og laver andet.


    Scroll-hjulet kan man skubbe til venstre, hvilket også giver en knap. den er pt. det samme som hvis man klikker på scroll-hjulet normalt.


    3:
    Software er enkel og nemt at arbejde med. Når man indsætter cd'en og dobbeltklikker på cd'rom drevet, så begynder installationen. og det virker lige bagefter. ingen genstart eller noget. Alt hvad man laver i det stykke software, bliver gemt på musen, så sætter du den til på en anden pc, så har du de samme indstillinger stadigvæk.


    Desuden så kan man hente f.eks. Sk-gamings profiler til dpi osv. du kan også gemme dine egne, hvor det navn du vælger til profilen, kommer til at stå under musen i LCD dispayed :D f.eks. i min står der pt "Gud er sej". bliver kaldt gud nemlig :P


    Men det gode er oss at du kan ændre dpi on the fly, ved at holde dpi-knappen nede. så kan du scrolle dig frem til den spi du vil have. dette har jeg ledt efter meget længe.


    Men softwaren er meget nem ja. og overskuelig og professionelt. dog kunne jeg godt bruge at den havde et ikon nede i højre hjørne, så man hurtigt kunne åbne programmet. men det ser jeg ikke som et problem.

  • jeg mener de 2 knapper under de 2 knapper til tommelfingeren.

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • så man kan pgså programere dem ?


    selvom de jo nok ikke lige sidder særligt brugbart,

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Storkraft
    så man kan pgså programere dem ?


    selvom de jo nok ikke lige sidder særligt brugbart,


    Ja du kan ændre dem som du har lyst. du kan sætte dem til bare at være standard "Button 3" og "Button 4", men du kan også lave dine egne makro funktioner, hvor du også kan bruge tastaturet. altså så du f.eks. kan sige at når du trykker på den ene knap i cs så: Hop, vent, hop, vent. osv. så du kan f.eks. lave en lille bunnyjump funktion :P


    Men de sidder faktisk rigtig godt de 2 knapper. de sidder så man ikke kommer til at trykke på dem ved en fejl, men samtidig så sidder de så de er nemme at ramme. man skal overhovedet ikke tænke over hvor de sidder. man trykker bare

  • ok så har jeg bestilt en G9. så må vi håbe på det bedste.


    tak for hjælpen alle sammen. skide godt forum. :dance:

    CPU: Dual2core E6400
    Mobo: MSI
    Ram: 4 x1 GB. XMS2 matched 6400 DDR2
    Lydkort:X-Fi Elite pro.
    Grafikkort: Asus EN8800 GTX
    PSU: 1000 w


    Win XP pro. DK