Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 26. marts 2008, 14:37

Ja, jeg har løst til at købe nyt grej! :D

Men måske er det for dumt ? Har pt det system der er i min sig.. Jeg ku godt tænke mig en hurtigere cpu og grafikkort.. Og hvis jeg vil skifte det ud kan det så lade sig gøre at få de nye Quad cores på mit bundkort? Og hvilket grafikkort skal jeg have?

Vil i overhovedet opgradere jeres system?

Tak for svar!

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

2

onsdag, 26. marts 2008, 14:54

Du kan i hvert fald godt bruge 45nm quads på dit bundkort, jf:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l…399&modelmenu=1

Jeg vil mene det er helt afhængigt af dit behov(?), om du vil smide nyt hardware i :)

"I like smart people who disagree with me, and are able to explain why."

i7-8700K @ 5 GHz | Corsair H115i | 16 GB DDR4-3200 RGB | MSI GTX1080TI SOC | 500 GB Sammy 960 Evo
34" Acer Predator X34A | Phanteks Enthoo Evolv TG | 1200 Watt BeQuiet Dark Power Pro

3

onsdag, 26. marts 2008, 14:59

Hvis jeg havde det der system ville jeg ikke opgradere...

4

onsdag, 26. marts 2008, 15:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Yilar

Enig, ville også vente noget tid.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

5

onsdag, 26. marts 2008, 15:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi

Så gør det ? :razz:

Citeret

Men måske er det for dumt ? Har pt det system der er i min sig.. Jeg ku godt tænke mig en hurtigere cpu og grafikkort.. Og hvis jeg vil skifte det ud kan det så lade sig gøre at få de nye Quad cores på mit bundkort? Og hvilket grafikkort skal jeg have?

Dumt ? Tja der er vel altid dumt at købe noget man ikke har brug for ? Syntes du at du har brug for noget bedre, så køb noget bedre. Eller gør det bare fordi du har lyst. Men lad være med at gøre det bare fordi der er så mange andre der gør det :)) Beslutningen er jo din ;)

Hvad har du ud over CPU, bundkort, grafikkort og RAM ?

Hvad bruger du mest din computer til ? - kom med en top-3 :))

Citeret

Er igang med nogle småting :))

6

onsdag, 26. marts 2008, 15:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Så gør det ? :razz:

Citeret

Dumt ? Tja der er vel altid dumt at købe noget man ikke har brug for ? Syntes du at du har brug for noget bedre, så køb noget bedre. Eller gør det bare fordi du har lyst. Men lad være med at gøre det bare fordi der er så mange andre der gør det :)) Beslutningen er jo din ;)

Hvad har du ud over CPU, bundkort, grafikkort og RAM ?

Hvad bruger du mest din computer til ? - kom med en top-3 :))

Citeret

Er igang med nogle småting :))

Hehe spørgsmålet er jo i bund og grund om jeg vil få det ekstra ud af det som jeg betaler .. Altså hvis jeg nu upgraderede fra en gammel P4 vil det jo ku mærkes med det samme i alt hvad jeg laver.. men hvis jeg nu ofrede penge på det nu med mit system vil det jo ikke være ligeså stor en forskel jeg vil mærke og om jeg overhovedet ville kunne mærke det

Jeg gamer til tider .. Nogengange gamer jeg ikke i flere uger og andre gange har spanden sq bare af at kunne slæbe de syge ting.. Ellers er det at lave musik i Fruity Loops, og have en milliard ting åbne på en gang ( er elendig til holde styr på hvad jeg har gang i .. :P )

Men man kunne jo også vente til Intel kommer med deres nye cpuer om et års tid? Kan ikke lige huske hvad de hedder, men de skulle vist være ret revolutionerende da de fjerner FSB og alt muligt andet ...

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

7

onsdag, 26. marts 2008, 15:45

Jeg er sprunget fra det ræs for længst med absolut at skulle have det nyeste/hurtigste hele tiden. Det er squ for dyrt at bruge en masse tusind for at opleve en hastighedsforøgelse på nogle få procent.

Så mit svar er et klart rungende nej til at opgradere når du har et så nyt system som du har. Men selvfølgelig er det heller ikke alle der har min tålmodighed.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

8

onsdag, 26. marts 2008, 15:48

Tja hvis du syntes at din CPU, bundkort, grafikkort og RAM er gode nok, hvad så med en ny mus, nyt tastatur eller større skærm ?

9

onsdag, 26. marts 2008, 15:59

Citeret

Tja hvis du syntes at din CPU, bundkort, grafikkort og RAM er gode nok, hvad så med en ny mus, nyt tastatur eller større skærm ?

Ja, der er jeg enig (hvis ikke Fonzi ellers allerede har noget rigtig godt). Billed og lyd er noget af det der bør være i orden. Det er det sanserne opfanger så det er der oplevelsen ligger.

Der er en stor tendens til at der bliver smidt formuer efter en hurtig computer, men så skal de spare et sted og det bliver så på de ting der ikke har med hastighed at gøre. Hvorfor sidde og mishandle sine ører med en eller anden dårlig lyd fra nogle dåsehøjtalere som man fik smidt i nakken sammen med computeren fordi butikken ikke kunne afsætte dem til anden side.
God lyd og billede behøver ikke koste de store formuer. Jeg har selv et sæt højttalere til under 700 kr som spiller fremragende, specielt når man tager prisen i betragtning. Og ved skærme kan man også finde noget rigtig godt indenfor rimelig pris.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

10

onsdag, 26. marts 2008, 16:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe

Citeret

Oprindeligt indlæg af Yilar

Enig, ville også vente noget tid.

Ville kun se om jeg kunne få en nyere cpu men ellers er det da et fint system den dag i dag. :P

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

11

torsdag, 27. marts 2008, 00:20

Citeret

Det ku være man skulle kigge efter et bedre tastur så.. :) har en MX100 mus og noget hifi lyd + en 32" sony skærm.. men mit tastur er ikke af det bedste.. Det er et logitech med flade taster af de billigste til 150 kr .. :P

Noget godt logitech med flade taster i kan anbefale?

Og hvis jeg nu ville skifte hardwaren er det så mit grafikkort eller cpu der er flaskehalsen? Hvad vil jeg mest ku mærke jeg skiftede ..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

12

torsdag, 27. marts 2008, 14:55

Citeret

Det ku være man skulle kigge efter et bedre tastur så.. :) har en MX100 mus og noget hifi lyd + en 32" sony skærm.. men mit tastur er ikke af det bedste.. Det er et logitech med flade taster af de billigste til 150 kr .. :P

Noget godt logitech med flade taster i kan anbefale?

Og hvis jeg nu ville skifte hardwaren er det så mit grafikkort eller cpu der er flaskehalsen? Hvad vil jeg mest ku mærke jeg skiftede ..

et DiNovo naturligvis :))

32" TV som computerskærm ? :boxed: - nasty - på den nederen måde :))

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.