Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 26. marts 2008, 13:47

Hejsa..
Jeg har set den reklame fra telia med deres trådløse modem internet.. eller hvad vi nu kalder det.. De tilbyder en forbindelse på op til 10mbit..
Har haft cybercity 20mbit det sidste års tid, men er nu flyttet.. og pga dårlige kabler i ejendommen, er det åbenbart ikke muligt for mig at køre højere end 5mbit.. :boxed:

Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der har erfaring med dette..?
Dog skal også nævnes at jeg bor i en beton klods.. ville dette mon forstyrre forbindelsen..?

2

onsdag, 26. marts 2008, 21:29

Glem det. Kabel vinder over trådløst. Der går mindst et par år før at trådløse forbindelser kan overveje at konkurere med kabel forbindelser.

Pilfinger

3

torsdag, 27. marts 2008, 18:46

men nu virker mit kabel jo ikke særlig optimalt.. derfor jeg spørger om folk har erfaring med dette.. ikke hvad jeg skal vælge.. da jeg bare undersøger mine muligheder..

4

torsdag, 27. marts 2008, 19:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af TaHL
men nu virker mit kabel jo ikke særlig optimalt.. derfor jeg spørger om folk har erfaring med dette.. ikke hvad jeg skal vælge.. da jeg bare undersøger mine muligheder..

Så bør du kigge på FWA. du får en lille parabol op på huset og får så internet via det.

Problemet med det telia modem er at de ikke garanterer en minimums hastighed. prøv at gå dem lidt på klingen og du vil opdage at du kun får over 2mbit når sol måner og stjerner står rigtigt og det ikke regner eller er tåget.

Laves det ordentligt (dyrt) så har man i praksis aldrig udfald på FWA

Pilfinger

5

torsdag, 27. marts 2008, 20:45

ja, det var noget af det jeg havde på fornemmelsen.. men kan jo dække meget ved at bruge beskrivelsen "op til 10mbit" :finger:

men takker.. vil lige kigge på det FWA.. men bliver nok lidt for dyrt..

hvis andre har erfaringer med det trådløs modem pjat.. så skriv løs :$

6

torsdag, 27. marts 2008, 21:06

Med turbo 3g er der vidst mulighed for at nå 7,2 mbit.

Så hvis du ikke bor lige ved siden af en antenne, midt i en af de større byer så vil jeg ikke sætte næsen op for mere end 2 mbit.

Intel Core 2 Duo E6600
ASUS P5N32-E SLI
2 GB CellShock PC-6400
2 GB Kingston HyperX PC-8000
Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
WD Caviar 250GB SATA II
WD Caviar 500GB SATA II
NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

7

torsdag, 27. marts 2008, 21:09

bor godt nok midt i Århus C, men med mit held for tiden, kan jeg vidst godt glemme alt om det ;)

8

torsdag, 27. marts 2008, 21:16

Du kunne jo også "nøjes" med 5 Mbit ? ... Medmindre du downloader en heeel del, så gør det jo ikke rigtig nogen forskel om du kører på en 20 eller 5 mbit linie :razz:

9

torsdag, 27. marts 2008, 21:33

Citeret

bor godt nok midt i Århus C, men med mit held for tiden, kan jeg vidst godt glemme alt om det ;)

en UMTS sender station rækker kun 500m hvis det skal være optimalt.
Man er idag god til at skjule antennerne hvis det ellers forlanges. så du behøver ikke at vide om du har en umts station i baghaven.

Pilfinger

10

fredag, 28. marts 2008, 12:11

Citeret

Du kunne jo også "nøjes" med 5 Mbit ? ... Medmindre du downloader en heeel del, så gør det jo ikke rigtig nogen forskel om du kører på en 20 eller 5 mbit linie

downloade..??! hvad er dog det :$

Citeret

Man er idag god til at skjule antennerne hvis det ellers forlanges. så du behøver ikke at vide om du har en umts station i baghaven.

jeg har prøvet at ringe lidt rundt, ser ikke rigtig ud til at de selv ved hvor de sidder henne.. så, ja.. de skjuler dem godt ;)

11

fredag, 28. marts 2008, 14:34

Citeret

Citeret

Du kunne jo også "nøjes" med 5 Mbit ? ... Medmindre du downloader en heeel del, så gør det jo ikke rigtig nogen forskel om du kører på en 20 eller 5 mbit linie

downloade..??! hvad er dog det :$

Citeret

jeg har prøvet at ringe lidt rundt, ser ikke rigtig ud til at de selv ved hvor de sidder henne.. så, ja.. de skjuler dem godt ;)

Drop ideen om det der umts. behold hvad du har. Den eneste (fornuftige/billige) måde hvor du kan få en forbindelse der er bedre er FWA.

Pilfinger

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.