1

onsdag, 26. marts 2008, 04:48

finder det komplet umuligt at finde denne kombination på nogen bundkort...mit eget gamle asus p5w dh deluxe er vidst grunden til min e6600 ikke vil højere, så kigger efter nyt hardware...i første omgang bundkort, og dernæst en ny cpu når jeg har fundet ud af om min E6600 vil højere på det nye eller ej.

desværre bruger jeg både raid0 med 2 diske, samt 2 diske der ikke kører i raid, så asus normale løsning med en seperat chip der med en simpel jumper styrer raid er en perfekt løsning for mig. derudover bruger jeg begge giga netværk samt wifi når jeg bruger min pc som router til fx lan eller hvis der kommer folk op for at få support.

har ikke tænkt mig at skifte til ddr3 ram endnu, så det er ikke vigtigt.

findes der virkeligt ikke et x38/x48 board derude med disse egenskaber...såvidt jeg kan se tilbyder kun msi og gigabyte bundkort med chipsets og ddr2 ram til rimelige priser.....eneste alternativ er ASUS P5K-E/WIFI-AP AiLifestyle Series såvidt jeg kan se, men når jeg nu skal skifte vil x38 da være at foretrække.

i den forbindelse, er der så en nem måde at af-installere chipset drivere osv på i win xp...har helt ærligt ikke specielt meget lyst til at sætte en ny win installation op......med alle mine tweaks tager det nemt 3 timer .

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Fragman" (26.03.2008, 05:07)

2

onsdag, 26. marts 2008, 10:40

Jeg ved desværre ikke hvilket mobo du skal vælge, men har da et bud på hvordan du slipper for at reinstallere windows;

Start med at af installere alle drivers i windows. Derefter booter du op på din windows cd. På et tidspunkt kan du vælge at rep. windows, og det skal du gøre. Så kommer du ud i en dospromt.

Når du er i denne dospromt skal du kopiere fil "system" (har ikke noget .xxx) fra windows\repair\ til windows\system32\config\ og overskrive den der ligger i forvejen.

På den måde nulstiller du HW opsætningen på din maskine. Så skal der bare installeres drivere igen, så skulle det cykle... :)

Det er dog ikke sikkert at det er nødvendigt. Jeg har flere gange oplevet at det ikke har været et problem når man skifter fra et mobo med et intel chipset til et andet intel chipset... Men windows vil helt klart køre bedst hvis det er en frisk installation!

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

3

onsdag, 26. marts 2008, 21:35

Jeg tror du skal finde dig et mb uden wifi og så smide et wifi kort i den.
x48-dq6 f.eks. ?
et wlan kort til pci fås fra 112kr.

Pilfinger

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.