Endnu En Ny Comp

  • Hey jeg har engang kunne finde ud af det med Hardware i en computer.. men er faldet en hel del af på den.. :oops:


    Jeg har så fået afvide at jeg skal vælge en Intel CPU, selvom jeg selv plejede at være meget kraftig AMD fan Og ATI istedet for et nVidia kort..
    men så tænkte jeg, at jeg ville spørger de kloge mennesker her inde..


    Jeg har omkring 15 k plus det løse.. og den skal være fremtids sikret og må gerne kunne rykke for hårdt, det skal siges jeg gør ikke meget i OC'ing


    det jeg har kigget lidt på er:


    CPU: Intel Core 2 Extreme eller Core 2 Quad
    Grafik kort: ATI Radeon HD 3870 x2 eller nVidia GeForce 9800 x2
    Ram: DDR3 af en eller anden af art..
    PSU: Xilence Gaming Edition, 750W, Modular cables
    Bundkort: alt andet end Foxcoon eller hvad det hedder, har jeg kun haft problemer med.
    Køler: Kender intet til Vandkøling og tager nogle gange til LAN så jeg ved ikke om det er besværligt med det, eller om det var en idé der skal udforskes.
    Harddisk: overvejer Raptor til C-drev ellers bare 500 Gb til skrammel og spil.. kender heller intet til Raid..


    som i kan se Er der nogle ting jeg ikke rigtig er inde i.. som gerne må opdateres. jeg håber i kan hjælpe med det


    (ikke nødvendigvis de ting som linket føre til )


    Jeg har været inde i den Tråd der hedder "Ny Computer", men tænkte at det måske ville være noget andet når i havde lidt flere penge at leje med.


    på forhond tak.

    Seat Altea FR - rar lille bil.. hvornår laver de et kabinet efter den?

  • af cpu ville jeg vælge en Q9450 eller sån Link jeg synes ikk der er grund til ddr3 ram, da de er f****** dyrt, tag istedet en 4 GB pc8500 ddr2 ram Link af mb kunne det være det her Link


    Edit: er det kun computeren, eller skal det oss være med skærm og alt det?

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

    Rettet en gang, sidst af Donk ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Det der lan-card er penge ud af vinduet.


    Ja mon ikke. Maximus har et fint onboard lan. Du har for mange penge. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • hvis du skal game på din nye computer får du ikke noget ud af en quad core! og synes en E8400 er bedre betalt ind en E8500!

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • ok, jeg kan så spare ca. 2k på ikke at købe Lan kortet.. men nu spørger jeg måske dumt.. hvis man så skal lave Crossfire... skal man så have et ATI Launch kort? eller skal man bare have et magen til..


    Quote

    quote: Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer Det der lan-card er penge ud af vinduet. Ja mon ikke. Maximus har et fint onboard lan. Du har for mange penge. :D


    jeg har ca. 15k - 17k til det... det endten en ny computer jeg skal købe hvor jeg så kan sælge mine 2 andre.. til folk som ikke gider købe så meget computer.. og så måske få penge til en Bilradio.. som også næsten koster det samme.. eller starte med at købe den og ikke have penge til computeren..


    men hvis jeg smider det der Netkort af h-til.. og vælger den E8400 istedet så og tager et grafik kort mere koster den så kun, 15.044 kr. det stadig mange penge.. men er det det værd?.. at have to grafik kort eller skal jeg spare de 3000 kr.?



    hilsen FoXDK

    Seat Altea FR - rar lille bil.. hvornår laver de et kabinet efter den?

  • Om det er det værd... tja. Jeg ville nok hellere tage en computer til 8-9 tusind idag, og så senere opgradere - bare tag en bundkort der kan holde et godt stykke tid.


    Men så bliver det sådan noget med at opgradere om et halvt års tid. Hvis du så bruger de 15k nu, skal du først opgradere om et års tid måske, men så kan det lige pludselig komme til at blive ret dyrt.


    Derudover ville jeg tage Quad core hvad endten det er til gaming eller arbejde. Fremtidssikret, og man kan jo lige så godt være klar til fremtiden hvis man har råd til det.


    Hvad angår grafikkortet, så ville ATIs X2 nok være mere værd for pengene - men til gaming er Nvidias nok bedre. Det er bare meget at betale bare for et lidt mere spilegnet kort. Du kunne overveje SLI med et 790i bundkort (780i ville også sagtens kunne betale sig).

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900