Optical til analog (minijack) converter?

  • Skal bruge en converter så jeg kan få lyden fra mit tv ud og over i mit anlæg via minijack.. hvor får jeg sådan en converter til en rimelig pris?..


    MVh Kenneth. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • er det noget i den [URL=http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=506-10&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Sandberg%20Adapter%20digi,%20jack->DIN/Phono%20/%20506-10-%20midtdata.dk&mainfunc=link]her[/URL] stil?

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • nej det der ser ud til og være noget composit lyd eller sådan noget.. det jeg har er optical.. altså "rød lys" og ikk noget analog signal..


    MVh Kenneth. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • kan du ikke gøre det ved scart stik->minijack.. når det er analog lyd, er det fint nok og nok også den billigste løsning..


    tror ikke du kan lave et optisk lys signal om til analog.. ikke sikker, men tvivler..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    nej det der ser ud til og være noget composit lyd eller sådan noget.. det jeg har er optical.. altså "rød lys" og ikk noget analog signal..


    MVh Kenneth. =)


    det hedder spdif og er digital audio. det er basalt set det samme som aes/ebu. forskellen er grænsefladen. men datastrømmen den samme.
    Jeg tror ikke du finder noget til en bare lidt fornuftig pris.

  • nej det hedder ikke spdif (sony/philips-digital interface) når jeg siger det er optical/optisk med rød lys så er det noget som jeg tror hedder TOC-link eller sådan noget.. ideen med lyd ud fra scart er god nok, men sender scart det ud som der bliver vist på fjernsynet?.. altså både lyd og billed?? fordi jeg kan let lavet et scart stik så jeg kan få lyd ud derfra tror jeg.. :D er lyd ud og ind det samme på scart eller er det nogle forskellige pins som bruges der??

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    nej det hedder ikke spdif (sony/philips-digital interface) når jeg siger det er optical/optisk med rød lys så er det noget som jeg tror hedder TOC-link eller sådan noget.. ideen med lyd ud fra scart er god nok, men sender scart det ud som der bliver vist på fjernsynet?.. altså både lyd og billed?? fordi jeg kan let lavet et scart stik så jeg kan få lyd ud derfra tror jeg.. :D er lyd ud og ind det samme på scart eller er det nogle forskellige pins som bruges der??


    Går ud fra at du snakker om TOSLINK.


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=62427

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    nej det hedder ikke spdif (sony/philips-digital interface) når jeg siger det er optical/optisk med rød lys så er det noget som jeg tror hedder TOC-link eller sådan noget.. ideen med lyd ud fra scart er god nok, men sender scart det ud som der bliver vist på fjernsynet?.. altså både lyd og billed?? fordi jeg kan let lavet et scart stik så jeg kan få lyd ud derfra tror jeg.. :D er lyd ud og ind det samme på scart eller er det nogle forskellige pins som bruges der??


    det er optisk spdif stikkets navn er tosenlink eller noget i den dur.

  • ja, TOSLINK er det "røde lys" :9xo men det er principet det samme som spdif eller hvad de nu hedder de forskellige typer.. men alt i alt er det et digitalt signal..

    Scart: jeg ved ikke hvilke pins der gør hvad, men hvis du bare tager en med alle pins, smider det sammen og ned til et rødt/hvidt phone stik og ind i dit anlæg f.eks. cd eller hvad der nu er af indgange, så skulle der meget gerne komme lyd fra tv.. jeg har gjort det samme på et tidspunkt, det virkede fint og uden forsinkelse..

  • ok, men nogen der så ved hvor jeg får fat på en converter fra TOSLINK til analog minijack?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    ok, men nogen der så ved hvor jeg får fat på en converter fra TOSLINK til analog minijack?..


    En sådan omtales oftests som en "DAC" - digital to analog converter og fås i mange forskellige kvaliteter og prisklasser.


    Men har dit TV ikke en analog-lydudgang? Eller du kan vel hive lyden ud via et scart-stik.

  • Nej der er ingen analog lyd ud på det.. Jeg skal bare vide om lydud er konstant aktiveret på scart fordi så er det jo det letteste bare lige og lodde sammen.. =) men nogen der ved om lyd ud konstant er aktiveret??

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • jo hvis jeg havde en converter fra de der phono stik til et minijack så var det da..
    det er et lg 32lc45

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW