Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 22. marts 2008, 21:44

Hey.

Jeg er på udkik efter et godt headsæt/høretelefoner.
Der behøver ikke at være mikrofon i da de skal bruges til at høre musik på.

Nogle der har gode erfaringer med nogle og eventuelle reviews?

Håber i kan hjælpe med at finde et rigtig godt musik headsæt til en pris på maks 500,- kr

På forhånd tak,
Martin

(Ved ikke om dette emne landene i den rigtige kategori, kunne bare ikke finde noget om hifi - så denne måtte denne være den bedste)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "martinonline" (22.03.2008, 21:44)

2

lørdag, 22. marts 2008, 22:06

Pris og kvalitet hænger ubehjælpeligt sammen.
Men du glemmer en masse ting. skal det være lukkede eller åbne, bruger du briller osv.
sidder man i støjfyldt miljø er det en fordel med lukkede. Men jeg syntes så at de lukkede er anstrengene at have på. Åbne har så den ulempe at de spiller lige så meget ud i lokalet som ind i øret.

Jeg kan kun advare dig mod at prøve nogle af de gode senheiser som dem jeg har. så bliver man afhænig. Og det rækker dit budget ikke til.

Pilfinger

3

lørdag, 22. marts 2008, 22:08

Kan se at du har sennheiser HD-650, søgte lige på nettet og de er jo ekstremt dyre :P over 2000,- kr :D. Men lyder er nok også derefter..

Findes der ikke nogle gode modeller til en billigere pris..?

4

lørdag, 22. marts 2008, 22:18

Desværre. ikke til mit brug.
Jeg bruger briller så jeg vil have nogle med en blød kop som ikke maser på brillestangen. hd-590 mener jeg de hedder havde også denne kop. de er desværre bare udgået.
men gå på jagt hos sennheiser. kig i deres audiophile kollektion. se hvad du kan få råd til. Det er bestemt værd at give pengene ud rigtigt førstegang. Jeg købte mine hos cdon.com de var billigst. mener det blev omkring 2200-2300kr

Pilfinger

5

lørdag, 22. marts 2008, 22:33

Jeg er enig i at kvalitet og pris hænger sammen, men samtidig får man ikke særlig meget ekstra lyd for ekstra penge i den dyre ende. Den sidste rest af kvalitet er altid dyr at frembringe.

Er hovedtelefonerne til musik over computeren? Hvis ja kan det ikke rigtig betale sig med et alt for dyrt sæt hovedtelefoner hvis der bare er standard lydkort da det ikke er hovedtelefonerne der sætter begrænsningen, men derimod lydkortet.

Men Sennheiser går man sjældent fejl i byen af.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

6

lørdag, 22. marts 2008, 22:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna
Jeg er enig i at kvalitet og pris hænger sammen, men samtidig får man ikke særlig meget ekstra lyd for ekstra penge i den dyre ende. Den sidste rest af kvalitet er altid dyr at frembringe.

Er hovedtelefonerne til musik over computeren? Hvis ja kan det ikke rigtig betale sig med et alt for dyrt sæt hovedtelefoner hvis der bare er standard lydkort da det ikke er hovedtelefonerne der sætter begrænsningen, men derimod lydkortet.

Anders

Har du prøvet ?

Dem jeg har der får man en kraftigere og mere naturlig bas end i alt hvad jeg ellers har prøvet. det skulle være meget svært at frembringe bas rigtigt i høre telefoner. Det kan man høre næsten ligegyldigt hvad de forbindes til.

skal man have god lyd fra computeren skal man køre digitalt ud og ind i en DA converter og forstærker. så spiller det.

Pilfinger

7

lørdag, 22. marts 2008, 22:45

OFFTOPIC // Jeg har et onboard 7.1 Lydkort i mit MSI P35 Plantium bundkort.
Via mini-jack kører jeg lyden over til min reciever.
Vil det betyde noget at have et bedre lydkort, vil jeg kunne få mere bedre lyd ud fra det?

Jeg har ikke digital spdif indgang i min reciever, men i det onboard 7.1 realtek lydkort.

8

lørdag, 22. marts 2008, 22:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna

Anders

Har du prøvet ?

Dem jeg har der får man en kraftigere og mere naturlig bas end i alt hvad jeg ellers har prøvet. det skulle være meget svært at frembringe bas rigtigt i høre telefoner. Det kan man høre næsten ligegyldigt hvad de forbindes til.

skal man have god lyd fra computeren skal man køre digitalt ud og ind i en DA converter og forstærker. så spiller det.

Ja jeg har prøvet. Nu snakker jeg om hvis man forbinder hovedtelefoner direkte til lydkortet med minijack-stik. Forskellen fra et godt sæt til 500 kr. og et sæt til 2000 kr. er minimal, og i mine øjne ikke merprisen værd for langt de fleste folk.

Man kan sammenligne med rødvin. De fleste folk får ikke særlig meget ud af at købe en flaske rødvin til 500 kr frem for en til 100 kr. Om den er 5 gange så god er stærkt tvivlsomt, men den produktionsmetoderne gør at vinen til 500 kr er meget dyrere at producere selv om forbedringen er forholdsvis lille.

Og når han nu beder om råd til hovedtelefoner til maks 500 kr så er der jo ikke meget ide i at skrive om hovedtelefoner der koster over 2000 kr.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

9

lørdag, 22. marts 2008, 23:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinonline
OFFTOPIC // Jeg har et onboard 7.1 Lydkort i mit MSI P35 Plantium bundkort.
Via mini-jack kører jeg lyden over til min reciever.
Vil det betyde noget at have et bedre lydkort, vil jeg kunne få mere bedre lyd ud fra det?

Jeg har ikke digital spdif indgang i min reciever, men i det onboard 7.1 realtek lydkort.

Onboard lydkort er ikke specielt gode og det vil betyde noget at have et bedre lydkort.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

10

søndag, 23. marts 2008, 00:03

at få konverteringen af lyden ud af computeren vil betyde rigtigt meget. Det kan ikke undgås at al den støj der er inden i en computer vil lave fnidder i lyden.
Man skal opveje prisen på et bedre lydkort og prisen for en ekstern DA converter/penge at købe mere ny forstærker for. Jeg ved ikke hvad en ekstern DA converter koster men man behøver ikke noget dyrt før at lyden er løftet op på et helt andet plan.

men tilbage til hvad det drejede sig om.
hvor lang tid sidder du med lyttebøfferne ?
bruger du briller ?
skal de være åbne eller lukkede ?

Plantronics laver helt klart noget der er godt. man skal bare undgå deres designer pjat.
Sennheiser er dyre i forhold til hvad man får efter min mening.
du kunne også kigge lidt på skull candy. studiedata har et sæt skull crushers til 440kr. De har en klam vibrerende effekt men ellers ser de ok ud.
Det er vigtigt at hele øret kan være inden i koppen hvis de skal være behagelige at have på.

Pilfinger

11

søndag, 23. marts 2008, 13:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
at få konverteringen af lyden ud af computeren vil betyde rigtigt meget. Det kan ikke undgås at al den støj der er inden i en computer vil lave fnidder i lyden.
Man skal opveje prisen på et bedre lydkort og prisen for en ekstern DA converter/penge at købe mere ny forstærker for. Jeg ved ikke hvad en ekstern DA converter koster men man behøver ikke noget dyrt før at lyden er løftet op på et helt andet plan.

men tilbage til hvad det drejede sig om.
hvor lang tid sidder du med lyttebøfferne ?
bruger du briller ?
skal de være åbne eller lukkede ?

Plantronics laver helt klart noget der er godt. man skal bare undgå deres designer pjat.
Sennheiser er dyre i forhold til hvad man får efter min mening.
du kunne også kigge lidt på skull candy. studiedata har et sæt skull crushers til 440kr. De har en klam vibrerende effekt men ellers ser de ok ud.
Det er vigtigt at hele øret kan være inden i koppen hvis de skal være behagelige at have på.

Nej, jeg går ikke med briller og jeg vil bruge hørebøfferne til musik på mp3afspilleren og til musik over computeren. Tror det vil være bedst hvis de er lukkede, da den omgivne støj vil blive fjernet..

Generelt vil jeg nok bruge dem 1-2 timer om dagen.. måske mindre..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "martinonline" (23.03.2008, 13:54)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.