2.5" sata hdd i en stationær

  • hey kan man godt bare sætte en sata hdd i sin stationær uden at der sker noget ved det tænker på om man risikere at brænde disken af eller på anden måde ødelægge den

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Tjo det kan man godt hvis man køber en konverter, men hvorfor skulle man gøre det ? Det er jo ikke fordi at harddisken er bedre ... eller billigere for den sags skyld


    Det er ikke nødvendigt med en konverter til en sata disk, der skal bare et sata strømstik til som de fleste strømforsygninger har i dag. fordelen er at de larmer betydeligt mindrer end andrer diske, derfor jeg har en i mit mediecenter :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Det er ikke nødvendigt med en konverter til en sata disk, der skal bare et sata strømstik til som de fleste strømforsygninger har i dag. fordelen er at de larmer betydeligt mindrer end andrer diske, derfor jeg har en i mit mediecenter :)


    Fancy fancy. Har sgu ikke lige lagt så meget mærke til mine 2,5" SATA diske før jeg smed dem i deres externe kabinetter. Men det er jo altid noget at de langt om længe har lavet en fælles standard så.


    Man kan nu også godt få 3,5" harddiske som er meget støjsvage. Medmindre PSU´en er passiv og der er ingen blæsere i kabinettet så kan de fleste sgu nok ikke høre en meget støjsvag harddisk alligevel.


    Bortset fra det, så er der jo heller aldrig komplet stille i en stue, så medmindre man er supermand så tror jeg ikke man vil kunne høre en stille 3,5" uanset hvad.

  • I min bærbare sidder en 250gb sata, og den første jeg købte mistede forbindelsen til hd, så vi åbnede og kiggede, og det så ikke ud til at være standard sata stik, men det er jo nemt at se når du har den i hånden.
    Personligt ville jeg nok smide en 3,5" WD 500gb i, de er faktisk lydløse, og lidt mere plads for pengene.
    De 2,5" jeg har bliver brugt som externe, da størrelsen gør det muligt at have dem i jakkelomen. Fungerer fint, 80gb i lommen, og den kræver ikke extern strømforsyning.


  • Jeg havde købt et par stykker af dem her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258373
    og de var alt andet end lydløse, og så syntes jeg ikke rigtigt jeg gad og prøve alverdens harddiske jeg kunne blive enige med, så jeg købte en 2,5" hitachi, og nu er mit største problem at jeg ikke ved om mediecenteret kører for jeg har ingen led's til at indikere om den kører for støj er der ikke meget af :)
    Men syntes også harddiske larmer mere i dag end de gjorde engang, men sådan er det vel når performance kommer først.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Jeg havde købt et par stykker af dem her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258373
    og de var alt andet end lydløse, og så syntes jeg ikke rigtigt jeg gad og prøve alverdens harddiske jeg kunne blive enige med, så jeg købte en 2,5" hitachi, og nu er mit største problem at jeg ikke ved om mediecenteret kører for jeg har ingen led's til at indikere om den kører for støj er der ikke meget af :)
    Men syntes også harddiske larmer mere i dag end de gjorde engang, men sådan er det vel når performance kommer først.


    Det er helt sikkert også en lettere løsning at bruge en mere eller mindre tilfældig 2,5" frem for at gå på jagt efter en stille 3,5" og så sørge for at ens harddiske & kabinet. er vibrationsdæmpet så meget som muligt inden for rimelighedens grænser.


    Hvis man ikke har brug for store mængder plads, så er det jo heller ikke noget problem. Ellers kunne man jo altid være snu og trække f.eks et USB-kabel hen til en extern harddisk der var gemt væk i et skab eller ligende. Eller en netværksharddisk tilkoblet netværket et andet sted i huset. Eller trådløst ... muligheder er der jo tonsvis af. Kun fantasien sætter grænser .... næsten ... pengepungen spiller jo også en rolle :razz: