Er dette LCD-TV stadig bedst til prisen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DocJames
    Nu skriver du analog antenne - har du overvejet Plasma i stedet? Det giver et bedre billede når man har signal med støj.


    DocJames


    Øhm, han kunne også bare købe en billig digital modtager istedet for :$ Så er den skid jo slået :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Er der forskel i kvaliteten på en digital modtager?


    Kan se, at Edb-Biksen (Som har TV-et) har en Grundig til 999,-, mens El-Giganten har dem fra 349,-


    Nogen vil nok sige ja ... og de har jo måske nok ret. Ved det sørme ikke, men købte på et tidspunkt en til svigerfamilien som bor ude hvor kragerne har madpakke med. Den kostede 200 kr i Føtex og gav et rigtig flot billede. Var dog også på et gammeldags billedrørsTV.


    Man kunne jo prøve en billig en for at se om den var god nok før man gik ud og købte en der f.eks kostede 5 gange så meget. Man kan jo altid bytte tingene hvis kvaliteten ikke lever op til ens forventninger.

  • P.t. har vi kun 4-5 digitale aknaler, men om 2 år findes der ikke noget der hedder analog.
    Du skal vurdere hvor længe du vil have dit tv, for priserne bliver nok ved med at falde, så man bare kan skifte.
    jeg syntes dit valg ser ud til at være en af de dyrere, de plejer ikke at koste så meget i den størrelse, men det er svært at læse hvad der skulle gøre den spciel på edbpriser.
    Hvis du ikke har behov for større villle jeg overveje at se hvad der er kommet i mellemtiden.
    Aldi havde et til samme pris for et par uger siden, jeg mener det var 40-42" med FullHD, som er vigtigt for mig, da jeg ikke har planer om at skifte hvert andet år.


    PS: HDready kan godt bruges, man skal bare have en boks stående ved siden af, og det er ikke det jeg ønsker. Vel at mærke en boks pr tv til ca. 2000,- kr. stykket.


  • Hvorfor skal man have en boks? Altså jo, man skal have en digital modtager, men sådan en koster ikke 2k.


    FullHD er salgsgas og giver ikke nogen bedre oplevelse. I hvertfald ikke, hvis man snakker 40" tv og lignende.

  • Hvis du alligevel kun ser DR1 og TV2 så er det bare med at få en digital antenne, de sender jo begge på det digitale net, og med et digitalt TV ser det altså MEGET bedre ud end analog signal.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Hvorfor skal man have en boks? Altså jo, man skal have en digital modtager, men sådan en koster ikke 2k.


    FullHD er salgsgas og giver ikke nogen bedre oplevelse. I hvertfald ikke, hvis man snakker 40" tv og lignende.


    Jo men det er jo ikke gas når man snakker tilkobling af PC, fremvisning af billeder via flashkort, USB o.lign.


    Jeg skal også snart shoppe nyt TV, og er udemærket klar over, at man skal op i enorme størrelser for at fullHD giver en forbedring til filmoplevelsen. Dog er FullHD imo genialt hvis man planlægger at koble sin pc til tvet i ny og næ, og som sagt også når der skal vises billeder.


    Yderligere er full hd jo også en fordel, hvis der skal kobles en konsol så som ps3 eller xbox 360 til tvet. Måske kan man ikke se forskel på film om det er hd eller full hd, men det kan man i høj grad på spil.


    Jeg synes nu alligevel der er nævnelsesværdige fordele ved full hd, og som priserne er idag kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle vælge det.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Personlig syntes jeg det latterligt overhoved at snakke full hd når det er et 32" fjernsyn. Full hd er komplet ligemeget hvis det er et fjernsyn under 40" IMO. Til de penge ville jeg nok kigge på et samsung R87, den har en super god digital tuner indbygget, den kan godt nok ikke decode mpeg4, men hvis du alligevel kun ser dr1 og tv2 betyder det ikke noget da de køre med mpeg2 decodning frem til 2012. Mhs. til fjernsyne i Aldi, er jeg ret skeptisk, det kan godt være et fjernsyn ser godt ud på papiret, men tit og ofte er der stor forskel i billedkvaliteten!


    Mvh Chris


    EDIT:


    Quote

    PS: HDready kan godt bruges, man skal bare have en boks stående ved siden af, og det er ikke det jeg ønsker. Vel at mærke en boks pr tv til ca. 2000,- kr. stykket.


    Pas? Hvad fanden snakker du om?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Øhm, han kunne også bare vælge at bruge den der er indbygget i tv'et fra fabrikken i stedet for :$ Så er den skid jo slået :))


    Ja, hvis der er en ... ellers så bliver den sgu svær at bruge :T


    Hele pointen er dog at han skal køre digitalt med et LCD frem for analog med et PLASMA ... syntes jeg :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, hvis der er en ... ellers så bliver den sgu svær at bruge :T


    Hele pointen er dog at han skal køre digitalt med et LCD frem for analog med et PLASMA ... syntes jeg :))


    Hvis du klikker på linket i den første post, så vil du se at der ér en DVB-T tuner og da han kun skal se DR og TV2 via antenne så er han altså dækket ind. ;)

    Mht. diskussionen omkring LCD Vs Plasma, vil jeg da gerne stille mig på plasma siden forudsat at skærmen har en vis størrelse. Det har den så ikke her, hvor han ønsker en 32", hvilket jo så taler for en LCD, da det er stort set umuligt at finde en 32" plasma. ( En 32" plasma ville sikkert heller ikke være særlig god.)



  • Tag det her : http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382263
    det har indbygget digital tuner , du skal bare have en antenne til ca 400 kr , udendørs.




    SMLDK


  • Lige med tilkobling af pc kan jeg godt se fordelen, men hvor igen vil det vel afhænge af, hvad ens behov er.


    Hvorfor giver spil noget mere i Full HD, hvis film ikke gør det?


    Synes bare ikke man skal lade sit valg stå eller falde på, om tv'et nu kan tage det eller ej.


  • Ah, jeg vil nu sige at Forza2 er blevet MEGET pænere efter jeg kom fik det op i HD og mange flere detaljer er nemmere at se. Jeg syntes også klart at se film i HD ser fantastisk ud, kontra en normal DVD. Om der er nogen synlig forskel på den 720 og 1080 ved jeg ikke, men jeg tror egentlig ikke der er det store i en normal se-film situation.


    Har et 40" samsung LCD.


    EDIT: Forresten, så kan de fleste 32" vel slet ikke full-HD? Hvis man er ude efter en 32" tror jeg heller ikke at full-HD skal være et kriteria, bare find noget der kan 720p.

  • Nej, de fleste 32" kan ikke, men dog findes der nogle. F.eks. Sharp:
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418768


    Dog vil jeg, som du siger, aldrig gøre 1080p til et kriterie når vi er nede og snakke 32".
    Synes først det burde blive et krav når vi er oppe på de 42".


    Når det er sagt, så synes jeg dog at Sharps TV er helt noget for sig. De giver et virkelig lækkert billede.


    Og skulle jeg invistere i en flimmer nu, og overvejede 32", havde jeg ærlig talt nok valgt 37".. Da får man liiige deen størrelse større.


    EDIT: Så desuden dette tv hjemme hos en af dem der bor hos Lejerbo, og MUMS et lækkert billede de giver:
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406312
    Godt nok 40", og meget dyrt, men men... Lææækkert lækkert

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Fik måske formuleret mig forkert. Mente mere hvorfor spil giver mere i Full HD end film, fremfor HD Ready.


    Hvis det gav mening?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Tro mig når jeg siger at det er et skod tv.


    Det må jeg give dig ret i :D Samsung s-serien har ikke en særlig fed kvalitet som i R og M serien. Som sagt jeg ville gå efter et Samsung R87

  • 32" LCD'er kan godt lave 1080i/P, men der kommer de til at "overscanne" fordi opløsningen er for høj ift. deres "native" opløsningen.


    Kører selv 720P på PS3'ern, på mit 32" M87 og det ser sgu nice nok ud.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo