8800GT "full screen video"

  • Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et Sparkle 8800GT. Det er også med den "sære køler" som beskrevet i en anden tråd. Jeg kommer fra et XFX 7950GT XXX, så det er et dejligt ydelsesboost. (får ca 12k i 3dmark06 uden oc)


    Mit problem er bare, at jeg ofte kører diverse videoer over på mit fjernsyn, med den funktion der hedder "full screen video", hvilket jeg syntes er genialt, eftersom man kan browse videre, og samtidig se det man nu har bestemt sig for på fjernsynet. Men denne funktion kan jeg ikke lokalisere i nVidia kontrolpanelet mere. Jeg kører med samme drivere(169.21), dog har jeg geninstalleret dem for en sikkerheds skyld.


    Nogen der har oplevet problemet før eller evt. har et løsningsforslag?

  • Ja løsningen er:
    Du fucked ^^


    Nvidia har valgt at fjerne Full screen funktionen på 8XXX serien, så derfor er du nød til at køre dualview med dit tv og så trække videoen der over og fullscreen'e den. Det gør jeg, og det bedre end ingenting...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Damn, det er da dumt. Det var ellers en af de fedeste ting ved nVidias kort :/
    Hm, det er da meget irriterende, men hvis det er eneste mulighed må jeg leve med det.


    tak for hjælpen :)

  • Hm, nu er det lykkedes mig at få det til at virke, men jeg kan bare ikke få farver på.
    Jeg har et s-video colorfix-kabel da jeg har et ret gammelt fjernsyn. Med mit 7590gt var der ingen problemer med farverne, men nu kan jeg kun få farver på hvis jeg bruger rivatuner til at reloade forceware driverne. Problemet er bare at når jeg kører dualview fryser systemet og jeg kan kun resette?


    Any thoughts? :boxed:

  • har samme problem med mit kabel..efter mit 7800gt har ingen af de gfx kort kunnet give farver via scart...den gule ledning..kan sq ikke huske hvad den kaldes. giver fint farver..men billedet er bare for ringe på den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.