• Jeg er på udkig efter et LCD tv min 42" FullHD og min 100hz


    Alle de annoncer jeg kan finde nævner ikke noget om frekvens, det må være fordi de ikke er 100hz


    Det er ikke noget der haster, og jeg tror ikke der er det store marked for sådanne modeller endnu, men jeg ved de findes, og vil ikke gå på kompromis den dag jeg skal skifte til LCD


    Kender i nogle der kan leve op til mine krav, og hvad prisleje ligger de så i.


    jeg har googlet lidt og finder dem fra ca.
    kr. 16000,-, men er i tvivl om hvad der er bedst

  • Lad nu være med at gå efter specifikationer så som 15.000:1 i kontrast, 174graders betragtningsvinkel, 100Hz, 1600candela lysstyrke...
    -se dit nye tv i virkeligheden!!


    Gider ikke skrive en lang forklaring, men for at starte et sted så er der ikke 100hz i flad skærme - der er kun 60 lige meget hvor god en fladskærm det er (prøv at læs en bog om emnet og du vil opdage det ikke er tom luft jeg lukker ud).


    Alle de andre nævnte tal: kontrast, betragtningsvinkel, lys - der er ingen defination, ingen regler, ingen standarter for hvordan det skal måles - så hvad sa**n skal du bruge det til?
    -se dit nye tv i virkeligheden!!


    Måske du også lige skulle overveje hvad du reelt skal bruge 1080p til - prøv at regn lidt på hvad dit øje med 100% perfekt syn egentlig kan se forskel på, og du vil opdage at du skal sidde RET tæt på skærmen for at et punkt på en 1080p skærm ser mindre ud end et punkt på en 720p skærm - og hvis du ikke kan se punktet er mindre, hvordan sa**n skal du så kunne se der er flere af dem?
    igen... -se dit nye tv i virkeligheden og gå ikke kun efter tal!!



    :ph34r:

  • Fine råd du kommer med der, og ja jeg har også den holdning at man skal se det i real life med et analogt tvsignal for at bedømme om det kan leve op til de elendige antenneforhold vi stadig har hvor jeg bor, jeg ved godt at det skifter i 2010 så er det bye bye analog. Men indtil da vil jeg gerne have det bedste af det bedste. Og et must er FullHD, HDready er ikke nok for mig da der skal købes en ekstra boks for at kunne bruge det til noget som helst.