Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 17. marts 2008, 14:02

Hej derude

Jeg vil så gerne spille nogle af de gode gamle dos-spil som f.eks blood, doom og hexen

Problemet er bare at jeg har vista, og hver eneste gang jeg prøver at starte spillene kommer følgende fejlmeddelse

This system does not support fullscreen mode. Choose close to termninate the application

Har prøvet at kompatibilitetstilstanden til windows 95 og indstillet filen til at køre med 256 farver og en opløsning på 640*480

Men lige lidt hjælper det.

Dosbox kan jeg heller ikk finde ud af

Hjælp mig plzzz?

2

mandag, 17. marts 2008, 18:43

En løsning kunne være et lille program som hedder DOSBox.. Google det og vælg link nr. 1;) Der ligger guide osv på siden:D

Venligst
Nelly

:cheers:

Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
men 4. til blive kæmpet med pinde og sten

- Albert Einstein -

3

torsdag, 20. marts 2008, 01:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wiuff
Hej derude

Jeg vil så gerne spille nogle af de gode gamle dos-spil som f.eks blood, doom og hexen

Problemet er bare at jeg har vista, og hver eneste gang jeg prøver at starte spillene kommer følgende fejlmeddelse

This system does not support fullscreen mode. Choose close to termninate the application

Har prøvet at kompatibilitetstilstanden til windows 95 og indstillet filen til at køre med 256 farver og en opløsning på 640*480

Men lige lidt hjælper det.

Dosbox kan jeg heller ikk finde ud af

Hjælp mig plzzz?

Vista understøtter ikke gamle 16-bit programmer, så du bliver nødt til at hoppe på dosbox vognen som Nelly siger...

der er desværre ikke mange DOS-emulatorer derude, som er meget nemmere at bruge end dosbox, desværre

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.