Forvirret angående LCD tv

  • Hey


    Regner med at købe et fladskærms tv her når jeg får løn..
    Er begyndt at kigge efter nogle, og må sige jeg er virkelige faldet for Philips ambilight tv..


    Men var inde og kigge på specifikationerne... Jeg kigger på en 37" og den har et kontrast forhold på 8000:1.... Det er det jeg syntes lyder lidt forkert, eller meget lidt?
    Var ude og købe et tv til en ven, et samsung på 40", men den havde et kontrastforhold på 25000:1.. hvordan det? Hvorfor er philips's tv så lave i kontrast? Så er billedet vel ikke særlig godt?


    Så hvis nogen gad at forklare mig hvorfor kontrasten er så lav på en 37" i forhold til en 40", så vil jeg blive glad, da jeg simpelthen ikke fatter det :)



    Abetis

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Med alle fladskærme skal du tage specifikationer med et gran salt. Forskellige producenter oplyser forskellige ting, så du ikke bare kan sammenligne desværre. Her er der tale om dynamisk kontrast.


    Så mit bedste råd er at se tv'erne live, gerne hos en forhandler som ved hvad han laver. Og lad dig ikke friste af specifikationerne, virkeligheden er en ganske anden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pekr
    Med alle fladskærme skal du tage specifikationer med et gran salt. Forskellige producenter oplyser forskellige ting, så du ikke bare kan sammenligne desværre. Her er der tale om dynamisk kontrast.


    Så mit bedste råd er at se tv'erne live, gerne hos en forhandler som ved hvad han laver. Og lad dig ikke friste af specifikationerne, virkeligheden er en ganske anden.


    Hvad er forskellen på det, og almindelig kontrast, hvis man kan sige det?
    Ja, det skal jeg nok gøre, dont you worry :). Men blev bare lidt forvirret.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Hvad ligger dit budget på?


    Altså det Philips jeg havde kigget på koster godt og vel 12.800, men kan få det til 12.000...
    Så deromkring :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Jeg har også fundet ud af at de skiver en masse tal, men man skal ud og se det live med et analog tvsignal, ikke bare dvd.
    Eneste krav jeg har til specs er at det skal være FullHD ikke bare HDready

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Jeg har også fundet ud af at de skiver en masse tal, men man skal ud og se det live med et analog tvsignal, ikke bare dvd.
    Eneste krav jeg har til specs er at det skal være FullHD ikke bare HDready


    Eneste grund til at se det med Analog signal er da hvis man kun har analog signal og ikke skal bruge den til andet... :)


    Hvis man har digitalt etc. el. bare kun ser film el. lign. så er det lidt ligegyldigt... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Eneste grund til at se det med Analog signal er da hvis man kun har analog signal og ikke skal bruge den til andet... :)


    Hvis man har digitalt etc. el. bare kun ser film el. lign. så er det lidt ligegyldigt... :D


    Enig, skid hul i det analoge signal, det bliver aldrig rigtig pænt alligevel. Bare det ser godt ud på det digitale.
    Samsung skriver altid deres kontrast dynamisk, derfor er de så høje, men jeg tror ikke man går galt af hverken Samsung eller philips.