Skærm problemer til Spil :S

  • Hey! :)


    Jeg har et stort problem... Jeg har fået købt mig en ny skærm, som åbenbart ikke virker. Eller ihvertfaldet ikke helt...


    Jeg har købt en Samsung 2232BW http://www.samsung.com/dk/prod…itors/tft21_40/2232bw.asp


    hvor min tidliger skærm var en 2'årig gammel dell 19" VGA skræm.


    Mit problem ligger i at nogle af mine spil virker ikke på min nye skærm, men de gør det godt på min gamle :S.


    F.eks. hvis jeg skal spille BF2142 på min nye skærm, så virker spillet ikke. Når jeg prøver at gå ind i spillet går min skærm i sort, blinker 2 gange eller lign. hvorefter den vender tilbage til skrive bordet med en meddelse om at programmet hold op med at fungere. Så prøvede jeg at slutte min gamle skærm til og der virkede det fint.


    Den eneste forskel jeg kan se sker når jeg går ind i spillet er, at på min gamle skærm kommer den en meddelse: Auto ajustment in progress. hvorefter jeg kommer ind i spillet.


    Nogle som har en ide til hvordan jeg kan få dette problem lavet, så jeg kan spille BF2 og 2142 på min nye skærm?


    (Skriv hvis der mangler information eller lign. :P)


    Mvh.


    Martin, Azyle

  • Var din gamle skærm på Vga og den nye på dvi?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • har du prøvet tilslutte den gamle skærm og så sætte video options ned i spillene, så tilslutte den nye skærm og så sætte dem op igen, med en rendering som den nye skærm kan vise.


    kan være sådan noget der er galt, du er sikkert gået fra en alm skærm til en widescreen, og wide screenen kan sikkert ikke vise den opløsning du har sat spillene til nu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Superficial
    har du prøvet tilslutte den gamle skærm og så sætte video options ned i spillene, så tilslutte den nye skærm og så sætte dem op igen, med en rendering som den nye skærm kan vise.


    kan være sådan noget der er galt, du er sikkert gået fra en alm skærm til en widescreen, og wide screenen kan sikkert ikke vise den opløsning du har sat spillene til nu.


    præcist..den anden løsning er at installere spillene forfra så de starter op i default opløsning....men har du den gamle skærm så sæt den til..formodentlig er det ikke selve opløsningen der er problemet, men at den kun kan klare 60 hz....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Min gamle skærm var VGA og min nye er DVI. Jeg køre med et 8800GT med 2xdvi porte, så på min gamle skærm havde jeg en DVI-VGA omformer-ting så jeg kunne bruge min gamle skærm.


    Jeg har prøvet at tage opløsningen ned, men nok ikke hertzne... Vil da lige prøve om det virker :P

  • Det er næsten helt sikkert fordi spillene er sat til for høj Hz, jeg tror man kan override det i nVidia driveren eller sådan noget, ellers slut den gamle skærm til og sæt det ned til 60Hz.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azyle
    Ok nice nok :) Fik BF2142 til at virke, men den gider sgu stadig ikke med BF2 :( Så fuck det :P


    det er fordi bf2 ikke understøtter ws overhovedet...


    du skal fifle med egenskaberne for din genvej for at det virker.


    fx kører jeg 1680*1050@ hz og min genvej ser sådan ud:


    target:


    "H:\SPIL\EA GAMES\bf2\BF2.exe" +playNow 1 +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050


    ændre egenskaberne for det, og så burde det også virke igen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.