Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 14. marts 2008, 12:23

Hej alle.

I tweak.dk har jeg set den her indlæg: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=736
(og det drejer sig om billede "nr. 2")

Er der nogen af jer derude der ved om der er en yderligere andre spoler på selve musemåtten, udover den der er i yderkanten?

Hvis det er muligt, vil jeg evt. rigtig meget gerne se et billede af det hele.

På forhånd tak.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kilaasi" (14.03.2008, 12:24)

2

fredag, 14. marts 2008, 17:32

det er ikke lige muligt at se andre spoler, men mon ikke der er nogle stykker, de bliver bare ikke brugt til induktionen...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

fredag, 14. marts 2008, 20:44

Hej.

Tak for svaret.

Skal det forstås sådan at du selv har set det indmaden af selve musemåtten?
Og det er kun spoler der inducerer strøm til musen jeg tænker på og ikke resten af elektronikken.

4

fredag, 14. marts 2008, 23:50

tror ikke der er flere spoler i musemåtten, da jeg ikke kan se hvorfor der skulle være mere end et magnetfelt i måtten..

Citeret

Og det er kun spoler der inducerer strøm til musen jeg tænker på og ikke resten af elektronikken.

resten af elektronikken? forstår ikke helt...
alt den strøm som musen skal bruge bliver skabt af magnetfeltet i musemåtten. inkl. alt den elektronik der er i musen.

5

lørdag, 15. marts 2008, 09:54

Ja, du har forstået det. Det er på selve musemåtten jeg tænker på og ikke resten af elektronikken, hvilket indeholder en driver til den/(de) inducerende spole(er), modtager til musen osv.

Men, det kan jo godt være at der sidder en mindre spole på selve måtten for at intensivere magnefeltet der, fordi intensiteten i midten er vel ikke det samme som i yderkanten.

Så jeg håber stadigvæk på at få et endeligt svar og ikke et "måske" svar.

6

lørdag, 15. marts 2008, 10:31

Spolerne i sig selv skal ikke bruge nogen driver, da det jo bare er en elektromagnet, men der kan godt være der er et eller andet trådløs modtager elektronik i måtten bruger en.

kan ikke rigtigt se hvad det er du enligt vil have at vide.. :crazyeyes:

7

lørdag, 15. marts 2008, 10:55

Hej

Hvis du taget et kig på dette billede

Vil du kunne se at der på ledningen til musemåtten sidder en modtager til det trådløsesignal.

Der er en spole i musen og en spole i selve måtten. Spolen i måtten bliver der sendt strøm igemmen. Det laver et magnetfelt som så bruges til at drive det elektronik der sidder inden i musen.

Men som der vist nok også står i testen af musen, så kan man ikke helt kalde musen for trådløs for den kan kun bruges på måtten som har en ledning tilsluttet til sig.

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

8

lørdag, 15. marts 2008, 13:12

Hej alle. Og tak for alle svarene.

He he. Nu ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal tydeliggøre mit spørgsmål på en anden måde. :)

Jeg er godt klar over hvordan virkemåden er af det inducerende musemåtte.
Jeg har bare håbet på, at der er nogen derude der kan svare på hvor mange spoler der er i selve måtten.

Og mht. driver til spolerne, så er det driver elektronikken jeg tænkte på og ikke software driver. Men lad os nu virkemåden lade ligge.

Kan også forklare på en anden måde. Hvis man havde taget hele stoffet af på måtten på billedet i den her link: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=736, så vil jeg ikke have haft spørgsmål til noget, da jeg ville vide om det kun er den ene spole der er på yderkantet der sidder på måtten, eller om der også sidder en mindre spole i midten.

9

lørdag, 15. marts 2008, 13:14

Der er kun den ene spole! :)

Mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Stubkier" (15.03.2008, 13:15)

10

lørdag, 15. marts 2008, 14:59

Juhuu! Der var svaret :)

Tak for det hele alle sammen.

Mvh.
Kilaasi

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.