Turbo 3G USB Modem

  • Hej Tweak.dk


    Jeg har i dag erhvervet mig et Turbo 3G USB Modem, som jeg glæder mig meget til at teste i aften :9xo


    Ved nærmere undersøgelse bliver jeg i tvivl om noget angående indholdet af kassen. Det viser sig at den indeholder 2 forskellige usb-kabler. Mit problem er: hvilket skal jeg bruge?


    USB modemmet skal forbindes via en miniusb(hun)


    Det ene usb-kabel er miniusb(han) til "normal" usb (han)


    Det andet usb-kabel er miniusb(han) til 2stk "normal" usb (han), hvoraf den ene er mærket power assitant


    Det lyder åbenbart til at det kære usb-modem har brug for 2stk usb-porte for at kunne trække både data og strøm. Men hvorfor vedlægger man så 2 kabler? :s


    Er der nogen derude der har købt samme pakke og har erfaring med brugen af dette usb-modem?


    På forhånd tak :D

  • Ja det lyder som om den vil have ekstra strøm via den anden usb, og det kan ikke skade at forsøge både med og uden.
    Jeg har ikke selv et men du kan roligt prøve. Tror nu at du skal prøve først med begge kabler i.


    Minder lidt om den tilslutning jeg har til min PDA, og nogle externe diske, nogle skal bruge det, andre behøver det ikke.


    Jeg tror grunden til at der er to kabler med, er at en bærbar ikke leverer samme power via et enkelt kabel som en stationær kan, håber du kan give os svar når du har testet.

  • Fidusen er at hvis din computer kun har USB 1.1 porte så er der ikke nok strøm i dem til at kunne levere power til "sæbeklodsen" - så der skal du bruge det dobbelte kabel.
    Hvis du har USB 2.0 på computeren så skal du kun bruge den lille bitte ledning med 1 stik i hver ende.


    Jeg har selv Turbo3



    :cheers:

  • Som db1 siger så er det kabel med 2 stik i den ene ende til hvis man har USB 1.1 og det andet til USB 2.0


    Jeg har haft Turbo 3G i snart 6 måneder nu og jeg kan kun sige jeg er fuldt ud tilfreds - det eneste som jeg irritere mig lidt over er der er latency på det selv inde i midt i århus hvos man kan side på med fuld hastighed - så du skal ikke forvente du kan game FPS spill som CounterStrike fra det - derimod kan man sagtens spille wow og den slags spil fra det hvor man kan leve med en 400-500ms.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg har haft det lige siden det kom frem for 1½-2 år siden her i *øbenhavn.
    Her på det seneste efter De skruede op for hastigheden til 7.2 MBps så har den hos mig et kæmpe problem med engang imellem at gå fuldstændig død og først kunne connecte igen efter man har haft den taget fra og sat til nogle gange...


    Jeg har ikke gidet brokke over det for tror helt sikkert det er atmosfærriske forstyrelser, taget den højde jeg bor i i betragtning (4. sal lige under taget).