Kan ikke finde begge grafikkort! (SLI)

  • Jeg har på mit Bundkort ASUS P5N-e SLI mont. 2 ASUS 8600 GT grafikkort, og ja jeg har vendt SLI kortet på bundkortet, og flashet bios og downloadet nyeste drivere... men der registreres stadig kun et grafikkort. Der er ingen SLI funktion i mit Nvidia kontrolpanel, og i systemoplysninger er der kun et kort registreret. Jeg har afprøvet begge kort og de virker fint hver for sig.


    Nogen bud på hvad jeg kan prøve? Kan det evt. være min SLI bridge der ikke virker?

  • Jeg har det samme problem her, dog med ATI crossfire og 2 stk x1950
    Jeg har søgt som en gal på nettet, men uden held, der er ikke mange der erfaring med disse løsninger


    Men et tip, har prøvet alle fire udgange for at se om du fanger den rigtige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Jeg har det samme problem her, dog med ATI crossfire og 2 stk x1950
    Jeg har søgt som en gal på nettet, men uden held, der er ikke mange der erfaring med disse løsninger


    Men et tip, har prøvet alle fire udgange for at se om du fanger den rigtige?


    Sikker på at du har et "master kort"?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Surfact65
    Jeg har på mit Bundkort ASUS P5N-e SLI mont. 2 ASUS 8600 GT grafikkort, og ja jeg har vendt SLI kortet på bundkortet, og flashet bios og downloadet nyeste drivere... men der registreres stadig kun et grafikkort. Der er ingen SLI funktion i mit Nvidia kontrolpanel, og i systemoplysninger er der kun et kort registreret. Jeg har afprøvet begge kort og de virker fint hver for sig.


    Nogen bud på hvad jeg kan prøve? Kan det evt. være min SLI bridge der ikke virker?


    Prøvet at cleare bios?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Begge kort er master, som jeg har læst mig til ikke skulle være et problem
    De er begge Sapphire Radeon x1950 pro 256mb


    Skal lige sige at jeg kan godt se forskel på målinger i 3dmark, om der er et eller to, men også kun der. Det er minimalt hvad der er til forskel, så jeg har ikke gjort det rigtigt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Begge kort er master, som jeg har læst mig til ikke skulle være et problem
    De er begge Sapphire Radeon x1950 pro 256mb


    Skal lige sige at jeg kan godt se forskel på målinger i 3dmark, om der er et eller to, men også kun der. Det er minimalt hvad der er til forskel, så jeg har ikke gjort det rigtigt


    Hvilke spil har du testet i? Prøv eksempelvis Crysis, der skulle det gerne give en del!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo