CHIP-FAN alarm

  • Hejsa..


    for et lille stykke tid siden begyndte min chip-fan at larme en smule.. så jeg tjekkede om den sad ordentligt fast og rensede den.. det hjalp ikke og den fortsatte med at larme i en uges tid.. uden jeg gjord det store ved det :O men så stoppede den pludselig..


    men nu er jeg begyndt at få en CHIP-FAN alarm når jeg starter computeren op.. den sige den ikke virker eller køre for langsomt.. men den køre fint rundt.. dog kan jeg ikke sige om den køre hurtigt nok.. men kan ikke se "vingerne" med den hastighed den køre og den kan da godt bide fra sig, hvis man stikker sin finger tæt nok på ;)


    (spg.1) jeg kan slå alarmen fra i bios, men er det ikke dumt..?


    (spg.2) hvor kan man købe en ny fan henne..?


    mit bundkort er et ASUS A8N-E
    [Blocked Image: http://www.egielda.com.pl/images/art/cache/000a5eac598a780b63064f541ccd2fa1.jpg]
    [Blocked Image: http://www.egielda.com.pl/images/art/cache/76142e1426490eb1df894acfa024adf1.jpg]

  • det kan være et eller andet der trykker mod blæseren..eller bare alrmen der er gået amok..ocer du ikke, så burde der ikke være noget problem...selvom den stopper med at køre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • synes ikke jeg kan se noget der trykker på den, men kan ikke helt udlukke det..


    jeg oc'er slet ikke, selvom jeg nok burde ;)


    vil det sige jeg bare skal slukke for alarmen i bios..?

  • det ville jeg gøre....larmer den ville jeg endda pille den af.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ok.. super.. lige det svar jeg havde håbet på :clap:


    som det kan læses mellem linierne så ved jeg slet ikke hvad den chip-fan gøre godt for.. men starter lige med at slå alarmen fra.. men du er 100% på at der ikke sker noget ved at pille den af?