[?] Hjælp til nyt hardware

  • Hej, er helt ny herinde, men ser ud til folk ved hvad de snakker om :) så jeg prøver herinde :)


    Mit spørgsmål går ud på, jeg er på udkig efter en ordentlig upgrade til min nuværende maskine.


    Har 5000-7000kr at gøre brug af til upgrade.


    Bundkort
    CPU
    Ram
    Grafikkort
    Strømforsyning
    (muligvis)


    Lige nu kører jeg på en oldsag der hedder
    FX 7900GTX
    Amd 3800+ Dual Core
    og 460 Watt Strøm
    Samt gamle SD Ram 1.5gig


    Ikke noget at råbe hurra for. :pokey:



    Sagen er bare den nu er der sgu kommet højvande i kassen :) så nu skal der bruges lidt på min computer.


    Computeren skal primært bruges til at game på, alt fra Sims 2 for damens skyld, til Crysis, Assassins Creed, og meget meget mere.


    Har kigget på AMD kontra INTEL men ser ikke den vilde forskel på Phenomen eller hva AMD's Quad hedder kontra en Quad 6600 fra intel.


    Så har sgu brug for hjælp.


    På forhånd tak.
    Octa

  • 22 views men ingen svar? :)


    Come on :)


    der er få krav, det skal være en Quad Core, (hvad er bedst AMD eller Intel)
    Ram bliver jo DDR2 1066mhz (8500)
    og bundkort, samt grafikkort (ati eller nvidia, hvad er bedst.)


    Så come on nogle bud :)


    Bundkort
    CPU og Grafikkort... hvad skal jeg gå efter, fordi nu har jeg fundet Ram, det bliver Crossair Dominator 8gb ram og strømforsyning er snart ligemeget, bare den er større end min nuværende...

  • de kommer snart ned i pris...i begyndelsen er de altid meget dyre.....og lad være med at tage hurtigste model, dem giver man altid alt for meget for i forhold til ydelse.....ydelse som amn oftest kan oc sig til gratis alligevel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kigger lidt på at medmindre jeg vil ofre $$ på Yorkfield kernerne, eller vente ( er ret utålmodig :) )
    så er det jo Extreme kernerne jeg skal gå efter, men efter at have studeret diverse CPU Charts, så er det jo Q6600 man skal gå efter, da den ligger lige under Yorkfield (Quad Extreme) serierne.



    Men uanset hvad så er jeg opsat på en intel processor nu, om det bliver Q6600 eller E8xxx serien ved jeg ikke endnu... men hælder muligvis mest efter Q6600 efter hvad jeg ser.


    Ram har jeg fundet, men nu står jeg i dilemma mht. Grafikkort og Bundkort...


    og strømforbruget er jeg fortvivlet i, hvad man skal have men håber i klogehoveder kan komme frem til noget fornuftigt :)

  • skal du have et single gfx kort så er en antec earthwatts 500w rigeligt...


    bundkort ..et gigabyte med p35 eller x38 chipset vil være et fint valg.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Godmorgen :P


    tager lige en tår kaffe, jep, det skal være single board gfx, for orker ikke punge et par tusinde oven i for gfx med 2gpu eller køre sli/crossfire når nvidia og ati kører om kap for tiden for alvor og spytter det ene ud efter det andet.


    Men sagen er bare om man så skal tage ati eller nvidia gfx kort, og kender ikk gigbyte kort, men går ud fra der sagtens kan køres opgrade på det, så vel som den understøtter 2 gfx kort osv.

  • enten er det lavet til 2 gfx eller også er det ikke..uanset om det er gigabyte eller ej...men lige nu er et 8800GT et forrygende kort til prisen, så det ville afgjort være mit valg.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Allright takker.


    For det var også mere om der var noget specifikt jeg skulle gå efter for at undgå flaskehals et irriterende sted, så skal jeg ligge der og bruge tiden på at fixe det i stedet for at nyde tiden med damen i sofaen med en film :D

  • Hvad skal du bruge quadcore til
    Start dog med et 8800gt og vent til verden er klar til quadcore


    Du kan jo lægge pengene i en kiste til da


    Og hvis du skal have hurtigere ram, skal du skifte bundkort, så tag dog springet op til intel når dagen kommer.