Støjsvag, prisvenlig CPU-køler socket 775

  • Hej :ph34r:


    Til min kommende computer har jeg kig på denne CPU-cooler:
    Cooler Master Hyper TX 2
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390669


    På baggrund af et review fra tomshardware.com, der bl.a. understregede let montering, støjsvag og flot design.


    Jeg synes prisen er særdeles fordelagtig, hvis den virkelig er så god, som tomshardware skriver. Men har I nogle andre bud? Der er efterhånden dukket en del kølere op med en hulens masse finner og en blæser. Er de noget af det bedste til at fordle varmen pga. de mange finner?


    Køleren skal sidde på en Intel Core2Quad 9450 2,66 Ghz processor.

  • støj level kommer and på blæseren og bios opsætning ~ slå temp. styred fra eller brug ikke cpu blæser strøm stikket, en 1600rpm blæser larmer jo klart mere ind en 1200rpm


    thermalright er klart den styrendene luftkølings producent

  • jo større område varmen kan komme væk på jo bedre, men skal du oc, for ellers kan du altså sagtens nøjes med en arctic freezer pro.....personligt synes jeg næsten altid at scythe laver noget rigtigt suverænt kvalitets luftkøling..og ninjaen er sq nem at montere, og kæler forrygende uden at larme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ville også sige Arctic Frezzer 7 Pro, med mindre du skal OC meget :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • En Ninja Plus koster ikke alverden mere end en Freezer.. og den ville jeg nok mene var i en anden klasse.

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Jeg slår mig på en Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B. Ved I, om blæseren kan skiftes til en anden, hvis den ikke er PWM-typen, eller hvis jeg synes, den larmer for meget?


    den kan slet ikke høres....men ja du kan sætte en hvilken som helst blæser på

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Valget er mellem


    Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B


    og


    Xigmatek HDT-S1283


    Ved I, om der er et review, der sammenligner dem? Eller er de måske så ligeværdige, at det kan være hvilken som helst af dem?


    De er jo også nogle store, tunge typer. Kan de virkelig sidde godt nok fast, når bundkortet er på højkant og køleren peger lige ud i luften? "Klik-systemet", som begge kølere monteres i LGA775-socket med, er stærkt nok?


    Hvad med kølepasta? Jeg har en uåbnet sprøjte Arctic Silver 5, er det ok? Hvis der er pasta på i forvejen, anbefales det så at fjerne det og bruge noget andet?

  • der er en bagplade med til ninjaen såvidt jeg husker....mht kølepasta, så er det der er med til kølerne , ikke noget der sidder på når du får dem...det skal også påsættes, og så kan du bare vælge AS5 istedet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Husk for meget kølepasta skader mere end det gavner


    Et tyndt ensartet lag, så det ikke splatter ud til siderne når du klikker den på


    5 gr. burde række til mindst 5 rene monteringer