DVB-T signal på togtur?

  • Er det muligt at modtage de frit tilgængelige DVB-T signaler (med bærbar med DVB tuner) i en togtur fra århus til København uden alt for mange afbrydelser eller bliver det noget bøvl med hele tiden at skulle indstille til nye sendemaster? Nogen som har kendskab til det?

  • Det kommer an på antennen og din tuner.
    Men med en almindelig kommerciel DVB-T tuner til at stikke i PC'en og en pisk antenne er svaret klart nej. jeg tror ikke engang du vil få et bare lidt hæderligt signal i mere end 10 minutter totalt.
    Jeg bor omkring 10km fra hove senderen i fugleflugt. her kan jeg ikke engang modtage det med en (medfølgende) pisk og en usb dvb-t tuner.


    rip et par dvd'er og afspil dem på turen istedet.
    med et par antenne på taget af toget skulle det være muligt. du vil selvfølgelig få en afbrydelse når du kører gennem en tunnel og når tuneren skal skifte frekvens. du vil muligtvist også få en afbrydelse når antennerne hopper fra en sender til den næste.

  • Du kunne også købe et Turbo3 modem, så har du op til 7.2 MBPS og se DR tv med fra deres hjemmeside - bare ikke når du når i nærheden af København, så tror den nemli du bor i Sverige - og så kn du kun se de udsendelser der er gemt på deres site, ikke dem de sender live...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dB1
    Du kunne også købe et Turbo3 modem, så har du op til 7.2 MBPS og se DR tv med fra deres hjemmeside - bare ikke når du når i nærheden af København, så tror den nemli du bor i Sverige - og så kn du kun se de udsendelser der er gemt på deres site, ikke dem de sender live...


    TS'en på DVB-T MUX1 fylder omkring 20Mbit. og 3G turbo tingene leverer sjældent over 2Mbit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    TS'en på DVB-T MUX1 fylder omkring 20Mbit. og 3G turbo tingene leverer sjældent over 2Mbit.


    ...det ved jeg godt *punktum*
    Men DR komprimere i ret hårdt AAC indkodning på deres net tv, så derfor er 7.2 ~ 2 Mbit rigeligt til at se TV med
    Jeg ved det fordi jeg selv gør det - og det virker fint!


    :pokey: